Teknisk företagssupport till globalt företag i Kista

Teknisk företagssupport till globalt företag i Kista

Vill du känna dig viktig för din arbetsgivare? Drivs du av goda kundrelationer och är en fena på teknik och service? Är du en person som bidrar med en positiv känsla och hög kompetens till dina kollegor? Då har vi ett uppdrag för just dig!

Till vår kund i Kista söker vi nu en person till företagssupporten (B2B) med intresse och förståelse för tekniska produkter. Du kommer att jobba på ett företag som är ett av de världsledande varumärkena inom hemelektronik.

Arbetsuppgifter i stora drag:

På B2B jobbar ett flertal agenter och representerar de nordiska länderna. Företag ringer in och behöver hjälp och guidning. Tjänsten innehåller mycket dokumentation i olika system för att snabbt kunna uppdatera sig om typ av ärende dyker upp igen.

Direktkontakt med kund, återförsäljare och distributörer via samtal eller mail. Agerar mellanhand mellan verkstaden och slutkund (ibland).

Viktiga delar av tjänsten är:
  • På ett professionellt och pedagogiskt sätt bemöta kunderna via telefon och mejl
  • Vara uppmärksam och fokuserad för att kunna förvalta viktig information
  • Kommunicera tydligt och följa upp kundens ärende efter behov
  • Alla agenter hanterar alla länder, med delat ansvar, den vi söker kommer att jobba mest för svenska kunder
  • Utföra teknisk felsökning
  • Boka serviceorder
  • Följa servicereparationer med servicepartners via e-post och telefon
  • Rapportera status för servicereparationer till SVC Tracking specialist
  • Översätta texter för manualer, webbsidor och andra informativa meddelanden
Personliga egenskaper:
  • Kunna jobba självständigt för att hantera inkommande B2B-ärenden från olika källor
  • Vara hjälpsam och kunna jobba i team vid hög belastning för att tillsammans lösa viktiga ärenden
  • Positiv inställning till produkterna, samt till kunderna
  • Lojal, pålitlig och vilja att utvecklas och göra framsteg
  • Kunna jobba fokuserat även under tidspress
  • Förmåga att bygga starka och långsiktiga kundrelationer
  • Ha en förståelse för våra flöden och kontaktvägar. Både internt och externt
  • Administrativ då alla inkommande samtal loggas i olika system
  • Pedagogisk, lugn och metodisk
  • Openminded, kunna googla och söka i manualer samtidigt som man pratar, multitasking
Du kanske har jobbat med teknisk support tidigare eller jobbat med support i en annan roll men har ett brinnande tekniskt intresse och erfarenhet av teknik.

Villkor

Arbetstider-kontorstider
Marknadsmässig lön
Du kommer att bli anställd av oss på Jobzone och uthyrd till vår kund.

Tjänsten kommer att tillsättas omgående så sök tjänsten redan idag.

Varmt välkommen med din ansökan!

Jobzone erbjuder dig:
  • Arbete i ett av Nordens största rekryterings- och bemanningsföretag. Genom våra 50 kontor i Sverige och Norge personalförstärker vi över 2000 kunder per år i olika branscher och befattningar.
  • Arbete i ett företag vars målsättning är att skapa framgång för individer och organisationer, och vars vision är att vara branschens bästa arbetsgivare!
  • Arbete i en kultur som av våra medarbetare beskrivs som välkomnande och inkluderande.
  • Kollegor med stort engagemang och med höga ambitioner.
  • Arbete hos ett företag som självklart är auktoriserat, har kollektivavtal, försäkringar, förmåner med mera.
Du kan känna dig trygg i din anställning hos Jobzone och våra kunder!
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.jobzone.se
Sista ansökningsdag 8 dec (24 dagar kvar)