Global sourcing manager till internationellt företag

Global sourcing manager till internationellt företag

Arbetsuppgifter

Till en bred roll med mycket ansvar och varierande arbetsuppgifter söker vi dig som arbeta som Global Sourcing Manger hos vår kund som är ledande i världen inom sitt område. Rollen innebär att du kommer vara ansvarig för sourcing och anskaffning av konsumtionsvaror för vår kunds anställda runt om i världen. Du kommer arbeta i nära samarbete med leverantörer, finans och upphandlingsgrupper och ansvara för att uppdatera inköpsavtal och jobba för långsiktiga leverantörsrelationer. Utöver det innebär rollen även att du kommer arbeta med prognosmodeller och vara ansvarig för spårning av leveranser. För att passa i rollen tror vi att du har tidigare erfarenhet av arbete kring teknisk upphandling och dina vardagliga arbetsuppgifter kommer till stor del handla om att, stödja hantering av förbrukningsutrustning globalt, skapa analys och kostnadsmodelleringar, identifiera relevanta leverantörskällor, förvalta och utvärdera leverantörsrelationer, övervaka den totala leverantörens prestanda samt skapa rapporter för att öka medvetenheten och möjliggöra viktiga beslutsfattande.

Kvalifikationer
  • Du har tidigare erfarenhet av teknisk upphandling på ca 3-7 år
  • Du har erfarenhet av att bygga effektiva och långsiktiga partnerrelationer
  • Du har tidigare erfarenhet av att hantera RFx-processer
  • Du är självgående och har förmåga att arbeta proaktivt
  • Du har tidigare erfarenhet av arbete på medelstort eller stort företag
  • Det är meriterande om du är bekant med grundläggande redovisning
Personliga egenskaper

Till denna roll söker vi dig som är strukturerad, analytisk och van vid att arbeta datadrivet. Vidare ser vi gärna att du har högt affärsfokus och har en vana av att arbeta utefter ett globalt perspektiv. Som person tror vi att du har hög kommunikativ förståelse och att du gillar att kommunicera med intressenter och affärspartners. Du har lätt för att uttrycka dig och du sätter alltid laget före jaget. Till sist tror vi att du är serviceinriktad och att du ser en motivation att hjälpa andra människor och lösa problem som kan uppstå i det vardagliga arbetet.

Lön

Lön, enligt överenskommelse.

Tillträde och ansökan

Heltid. Vår kund önskar start 19-05-06 och uppdraget förväntas löpa under ett år, med stor möjlighet till förlängning. Vår kund tror starkt på att mångsidig erfarenhet, perspektiv och bakgrund leder till en bättre arbetsplats för sin personal och en bättre produkt för sina användare. Det här är något de värdesätter starkt och de uppmanar alla att komma att vara en del av hur de förändrar världen.
Detta uppdrag är ett konsultuppdrag och du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund. Skicka in din ansökan i Word-format snarast, då intervjuer sker löpande.
Mer info
Kontaktperson Tora Matsson
Telefon 072 396 69 00
Email Mejla Tora Matsson
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning, Transport & Logistik, Inköp
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Sista ansökningsdag 10 maj 2019 (22 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag. Vi är inriktade mot tjänstemän och sätter stort värde i att hitta rätt person till rätt position. Genom att vara flexibla, tillgängliga och närvarande i relation till kund, konsult och kandidat, har vi som målsättning att hitta våra kunders drömkandidat och våra kandidaters drömjobb.

Uppdraget kommer utföras hos vår kund, med placering i Stockholm city.