2nd Line Support

2nd Line Support

Ser du service som en självklarhet och drivs av att lösa problem? Vill du jobba med att självständigt driva IT-projekt? Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med ärendehanteringssystem och att arbeta med IT-drift?

I rollen kommer du arbeta med att supportera dina kollegor inom organisationen med diverse IT-utmaningar. Du kommer vara en del av teamet Nordic IT Helpdesk och ansvara för ditt områdes 2nd line ärenden, arbetet kommer vara både operativt och remote. Du kommer driva egna projekt och ta eget ansvar för att dessa slutförs samt genomförs med hög service. Förutom traditionella ärenden så som nätverksproblem, kassasystemsfrågor och serverproblem, kommer du även arbeta operativt onsite med till exempel installera kreditkortstermminaler och datorer.

Din huvudsakliga arbetsplats kommer att vara på Arlanda, men du kommer även att arbeta en del i Finland. Detta innebär att du behöver ha möjlighet att resa i arbetet.

Tjänsten passar dig som vill utvecklas än mer i din roll inom IT-support och vill ta nästa steg att driva ditt arbete framåt. Du kommer att ingå i ett team som kännetecknas av hög servicenivå och ett öppet arbetsklimat där det uppmuntras att komma med nya kreativa lösningar inom den dagliga driften.

Vi söker dig som är van att arbeta självständigt och van vid att söka kunskap och lösningar på ett effektivt och strukturerat vis. Du ser service som en självklarhet och kan på ett tålmodigt och pedagogiskt vis förklara lösningar på problem för andra som inte har lika hög teknisk förståelse som du har. Du har förmåga att dokumentera, tänka och agera processorienterat samt att föra över kunskap till andra I rollen kommer du även driva egna projekt så vi ser att du är ansvarstagande och tycker även detta är en rolig och utvecklande del av ditt arbete.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Anita Teeling på tel 0736881788.

Skicka in din ansökan genom att klicka på "Sök detta jobb"-knappen!

Krav
  • Erfarenhet från supportverksamhet eller annan kundorienterad miljö
  • Relevant utbildning inom IT eller motsvarande kunskaper.
  • Entusiastisk av teknik och IT
  • Baskunskaper om Active Directory, Citrix, Kaseya, eller liknade system
  • Svenska och engelska i tal och skrift.
Meriterande
  • Har tidigare jobbat med kassasystem
  • Kan finska i tal och skrift.
  • Baskunskaper om nätverk
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 13 apr (22 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

SSP is the market leading restaurant company in travel environments with over 30,000 employees. SSP takes care of one million customers every day at 130 airports, 270 rail stations and operates over 2000 units in 30 countries worldwide. We have a broad portfolio of over 300 international, local and franchised brands. These include Upper Crust, Starbucks, Caffè Ritazza, Burger King, M & S Simply Food, Millies Cookies, O'Learys, Caviar House & Prunier, and the leading Asian brands Ajisen Ramen and Saboten, as well as attractive customized concepts such as the Montreux Jazz Café Geneva and the award-winning Center Bar in Zurich. More information at www.foodtravelexperts.com