Rekryteringsadministratör till offentlig myndighet i sundbyberg

Rekryteringsadministratör till offentlig myndighet i sundbyberg

Arbetsuppgifter

Vår offentliga kund planerar närmaste året att tillsätta närmare 400 tjänster, där HR och rekryterarna kommer att stötta chefer i hela rekryteringsprocessen. De är i behov av att främst rekrytera ingenjörer, projektledare och IT-specialister, men även medarbetare med mer administrativa uppgifter och chefer inom samtliga områden. De är nu i behov av att förstärka deras rekryteringsteam inom HR-enheten med en Rekryteringsadministratör. Rollen som Rekryteringsadministratör hos vår kund är en administrativ stödfunktion där ansvarsområden är att stötta rekryterare och chefer i det löpande rekryteringsarbetet med fokus på administration. Arbetsuppgifterna innebär exempelvis annonsskrivning, bokning av intervjuer, referenstagning, hantera funktionsbrevlådor, kontakt med sökande/kandidater, avslutande administration i rekryteringsprocessen samt avtalshantering och personalaktshantering. Löpande utföra systemadministrativa uppgifter i deras system som att tex lägga upp nya användare och introducera och stötta dem i systemet. Rollen kan på sikt utökas till att hålla i enklare intervjuer samt administration inom fler områden inom HR. Rekryteringsadministratören ingår i rekryteringsteamet inom HR och arbetsleds av teamledare rekrytering.

Kvalifikationer
  • Minst en gymnasial examen
  • Minst 3 års erfarenhet av rekryteringsadministration eller administration inom HR-området
  • Goda kunskaper i svenska både skriftligt och muntligt
  • God kompetens i Office-paketet samt generell systemvana
  • Meriterande med erfarenhet av att ha tagit referenser, telefonintervjuer eller andra moment i rekryteringsprocessen
  • Meriterande med erfarenhet av rekryteringssystemet Reachmee
Personliga egenskaper

Vi söker en person som är strukturerad och noggrann: planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt och har helhetsperspektiv. Sätter upp och håller tidsramar. Serviceinriktad: är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i sitt bemötande. Har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger sig för att leverera lösningar. God samarbetsförmåga: arbetar bra med andra människor. Relaterar sig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Självgående: tar ansvar för sin uppgift. Strukturer själv sitt angreppssätt och driver sina processer vidare. Kvalitetsmedveten: är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. Lägger ner stor vikt vid att man lever upp till dessa.

Lön

Enligt överenskommelse

Tillträde och ansökan

Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid, 40 h/v. Önskad start är 2021-10-01 och uppdraget förväntas löpa fram till minst 2022-12-31 med option på förlängning 6 mån x 2. För detta uppdrag kommer du att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår kund. För det här uppdraget kommer det att upprättas ett SUA-avtal och registerkontroll kommer att genomföras, vilket beräknas ta ca 8 till 10 veckor från tilldelning av uppdraget. Konsultens uppdrag kan inte påbörjas innan denna process har genomförts och klartecken har givits. Urval och intervjuer sker löpande.
Mer info
Kontaktperson Lina Isberg
Telefon 073 320 49 80
Email Mejla Lina Isberg
Område Stockholms stad
Yrkesroll HR & Personal
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Sista ansökningsdag 6 aug 2021 (5 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag. Vi är inriktade mot tjänstemän och sätter stort värde i att hitta rätt person till rätt position. Genom att vara flexibla, tillgängliga och närvarande i relation till kund, konsult och kandidat, har vi som målsättning att hitta våra kunders drömkandidat och våra kandidaters drömjobb. Du kommer arbeta på vår kunds kontor i Sundbyberg, Stockholm.