Konsult inom reklamförvaltning till kund inom offentlig sektor

Konsult inom reklamförvaltning till kund inom offentlig sektor

Arbetsuppgifter

Har du arbetat ett par år med försäljning och inköp inom reklam samt förvaltning med fokus på reklamaffärer? Då kan det vara dig vi söker till vår kund inom offentlig förvaltning! De behöver nu förstärkning till deras team för förvaltning och vidareutveckling av reklamavtal.

De främsta arbetsuppgifterna blir att bistå deras reklamförvaltare i sitt arbete med att förvalta och vidareutveckla reklamavtalen.
Övriga förekommande administrativa uppgifter:
  • Att medverka i interna projekt och på eget initiativ föreslå samt etablera nya analoga och digitala reklamytor för ökade reklamintäkter.
  • Att löpande ha kontakt med förvaltningens reklamentreprenörer och medarbetare inom förvaltningens olika avdelningar som berörs av reklamförvaltningens reklamaffär och avtalsuppfyllnad.
  • Att delta och dokumentera i förvaltningsmöten med deras reklamentreprenörer samt medverka vid kravställning, förhandling och uppföljning i det interna utvecklingsarbetet av kollektivtrafiken.
  • Att löpande bedöma förslag från reklamentreprenör på utformning av kampanj utifrån kundens anvisningar för reklam i kollektivtrafiken samt medverka i budget- och prognosarbete är några av de många uppgifter som omfattas i uppdraget.
Kvalifikationer
  • Du har en högskoleutbildning med inriktning Ekonomi och/eller Marknadsföring alternativt Eftergymnasial utbildning, minst 2 år inom reklam eller/och marknadsföring, t ex RMI-Berghs, IHM.
  • Du har minst 4 års erfarenhet av att ha arbetet med försäljning eller inköp inom reklam
  • Du har arbetat i minst 2 uppdrag/projekt eller 2 års erfarenhet av förvaltning med fokus på reklamaffärer
  • Meriterande med erfarenhet från minst 2 projekt/uppdrag av att ha arbetat med Transit media
  • Meriterande med minst 2 års dokumenterad erfarenhet av att ha arbetat på mediebyrå.
  • Meriterande med minst 2 års dokumenterad erfarenhet från budgetarbete inom reklamrelaterad verksamhet.
Personliga egenskaper

Som person är du engagerad, detaljmedveten och kommunikativ. Du trivs i en central roll där du har dagliga kontakter med flera delar i förvaltningen. Du är en lagspelare som gärna delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter samtidigt som det är viktigt att du är bekväm att ta eget ansvar för dina fokusuppgifter.

Tillträde och ansökan

Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid (40h/v) med omgående start fram tills årsskiftet. För detta uppdrag kommer du att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår kund i Stockholm. Till denna förfrågan går det bra att gå in som underkonsult via eget bolag. Skicka in din ansökan omgående då urval och intervjuer sker löpande.
Mer info
Kontaktperson Johanna Johnsson
Telefon 072 188 33 99
Email Mejla Johanna Johnsson
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Sista ansökningsdag 23 juni 2021 (1 dag kvar)

Om arbetsgivaren

JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag. Vi är inriktade mot tjänstemän och sätter stort värde i att hitta rätt person till rätt position. Genom att vara flexibla, tillgängliga och närvarande i relation till kund, konsult och kandidat, har vi som målsättning att hitta våra kunders drömkandidat och våra kandidaters drömjobb.