Inköpsanalytiker - start februari

Inköpsanalytiker - start februari

Arbetsuppgifter

Nu söker vi dig som är redo för rollen som Inköpsanalytiker hos vår kund, med start i februari 2020!

Uppdraget är tänkt att vara tvådelat och kommer dels att innefatta det löpande arbetet som beskrivs nedan men också syfta till att utveckla rollen. Fördelningen mellan de olika delarna kommer ligga på ca 80% löpande arbete och 20% utveckling.

I det vardagliga så ingår bland annat att:
  • Rapportera inköps resultat, såväl prognos som utfall, och utarbeta, implementera och följa upp Inköps KPI:er.
  • Följa finansiella marknader med fokus på råvaror/index och andra relevanta trender.
  • Som Super User i kundens Inköpsverktyg bistå inköparna med statistik och rekommendationer som utgör underlag för strategiska inköpsanalyser och planering.
  • Ha regelbunden kontakt med leverantör av systemstöd där du ansvarar för behovsanalys och kravställning för utveckling av systemets funktionalitet.
  • Ta fram statistik och rekommendationer som underlag för strategiska inköpsanalyser och planering.
Utveckling av rollen: Inkomma med förbättringar av rutiner och arbetssätt samt bidra med nya idéer om vad inköpsanalytikern ytterligare kan bidra med. Du kommer att vara en del av avdelningen Inköpsstöd som består av fem personer och rapportera till chefen för Inköpsstöd.

Avdelningen arbetar nära kundens Inköpsavdelning i Stockholm och har idag bra sammanhållning där de alltid försöker hjälpa varandra och värdesätter att ha roligt tillsammans på jobbet.

Kvalifikationer
  • Du har arbetslivserfarenhet inom Inköp.
  • Du har mycket goda kunskaper i Excel samt Powerpoint, expertnivå.
  • Du talar och skriver svenska samt engelska obehindrat.
Personliga egenskaper

Vi tror att du som söker är serviceminded, kommunikativ och analytisk.

Lön

Lön, enligt överenskommelse.

Tillträde och ansökan

Uppdragets omfattning kommer att vara 50% under Februari därefter 100%.. Vår kund önskar start i början av februari 2020 och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2020-10-30 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund. Eventuellt finns möjlighet till att gå som underkonsult.
Skicka in din ansökan i Word-format snarast, då intervjuer sker löpande.

Sökord: Inköp, inköpsanalytiker, KPI, finans, statistik, strategi
Mer info
Kontaktperson Malin Jagerholm
Email Mejla Malin Jagerholm
Område Stockholms stad
Yrkesroll Transport & Logistik, Inköp
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Sista ansökningsdag 6 dec 2019 (13 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag. Vi är inriktade mot tjänstemän och sätter stort värde i att hitta rätt person till rätt position. Genom att vara flexibla, tillgängliga och närvarande i relation till kund, konsult och kandidat, har vi som målsättning att hitta våra kunders drömkandidat och våra kandidaters drömjobb.