Inköpare

Inköpare

Arbetsuppgifter

Till vår statligt ägda kund inom elkraft söker vi en Inköpare! I arbetsuppgifterna ingår bl.a: att övergripande leda, samordna och administrera avropet/projektets/upphandlingens genomförande så att målsättningen och delmål uppnås enligt tidplan och med gott resultat. Du kommer att driva avrop och mer komplexa upphandlingar tvärfunktionellt och ha många interna och externa kontaktytor. Du kommer ha nära samarbete med den interna beställaren och projektledaren för projektet, där du är ansvarig inköpare vid genomförande av avropsförfrågningar samt upphandlingar. Det är även du som kommer ansvara för framtagning av förfrågningsunderlag, där beställaren ställer kraven men med vägledning och guidning från dig hur det bäst formuleras och utvärderas. Du kommer vara med vid utvärdering av anbud, du kommer förhandla med leverantörer vid behov och se till att avtalsskrivning samt viss kontraktsförvaltning sker enligt vår kunds riktlinjer. Du som strategisk Inköpare kommer att få ansvar för att kontinuerligt förbättra och genomföra avrops-/inköpsprocessen inom utpekat område i tätt samarbete med dina medarbetare och beställare. Du kommer också vara delaktig och möjligen även vara drivande i verksamhetsutveckling, strategiarbete och generella inköpsaktiviteter.

Kvalifikationer
  • Akademisk utbildning (civilingenjör, civilekonom, jurist, HR eller motsvarande utbildning)
  • Minst 2 års självständigt arbete inom offentlig upphandling under LOU eller LUF genom tidigare arbete som Inköpare inom de senaste 5 åren
  • Minst 10 års erfarenhet av inköpsarbete
  • Minst 7 års erfarenhet av strategiskt inköpsarbete eller upphandling
  • Drivit och gjort det operativa inköpsarbetet självständigt i minst 3 stycken större projekt/upphandlingar och med flertalet interna kontakter och beställare
  • Drivit och projektlett strategiskt kategoriarbete inom inköp under minst 5 år
  • God kunskap i Excel och Word
  • Flytande svenska och engelska i tal och skrift
  • Minst 2 års erfarenhet av upphandling för säkerhetsskyddad verksamhet (merit)
  • Minst 2 års erfarenhet av elmarknad och förståelse för hur elmarknaden fungerar (merit)
  • Arbetslivserfarenhet av att ha avropat konsulter från ramavtal utifrån en inköpares perspektiv (merit)
Personliga egenskaper

För att trivas i rollen som Inköpare hos vår kund behöver du trivas med en dynamisk och komplex verksamhet. Vi tror att du är utåtriktad och tydlig i din kommunikation och att du har god samarbets- och initiativförmåga. Vidare är du självständig, flexibel, lyhörd och strukturerad.

Lön

Lön, enligt överenskommelse

Tillträde och ansökan

Heltid, 40h/vecka. Vår kund önskar start 2022-12-11 och uppdraget förväntas löpa till 2024-01-31, med chans till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult och arbeta hos vår kund i Sundbyberg/remote. Skicka in din ansökan (gärna i Word-format) snarast, då intervjuer sker löpande, första urvalet kommer ske 2022-09-15. Ansökningar mottagna omgående kommer hanteras i ett första urval.

Sökord: Inköpare, Inköp, Upphandlare, Upphandling, Sundbyberg, Stockholm, Remote
Mer info
Kontaktperson Jennifer Norin
Telefon 070 838 03 96
Email Mejla Jennifer Norin
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi, Inköpare
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Sista ansökningsdag 14 okt 2022 (7 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag. Vi är inriktade mot tjänstemän och sätter stort värde i att hitta rätt person till rätt position. Genom att vara flexibla, tillgängliga och närvarande i relation till kund, konsult och kandidat, har vi som målsättning att hitta våra kunders drömkandidat och våra kandidaters drömjobb.