Inköpare (junior) till kund som bidrar till bättre hälsa i hela sverige

Inköpare (junior) till kund som bidrar till bättre hälsa i hela sverige

Arbetsuppgifter

Är du den juniora inköpare vi söker? Vi erbjuder dig en möjlighet att vara med på en spännande resa i en platt organisation som är under utveckling och förändring där du ges möjlighet att utvecklas inom inköparrollen.

Du kommer tillhöra ett litet team, med viktig uppgift i kundens verksamhet. Här präglas vardagen av högt satta ambitioner och de har aldrig tråkigt! Teamet arbetar med allt från artikeldata till förhandlingar, vad gör att de har en väldigt direkt påverkan på företaget och dess resultat. Stämningen är hjärtlig och de har högt i tak, men det är mer verkstad än snack. Alla jobbar med stor frihet under eget ansvar. Du vet precis vad du ska göra, hur du ska göra det och att du ska må bra samt ha roligt medan du gör det.

Dina arbetsuppgifter innebär en del administration, som att se till att kunden har rätt priser i systemen, hantera prisförändringar samt ställa ut och följa upp fakturor och betalningar. Du kommer att fungera som förhandlingsstöd till inköpschefen, förbereda data till årsförhandlingar och analysera kpi:er inför business reviews. Du kommer även att ha egna leverantörskontakter som ger utrymme för mycket eget ansvar. Detta innefattar bl a avtalsförhandling, avtalsskrivning, års- och nyhetsförhandlingar samt prishöjningar.

Kvalifikationer
  • Du har minst ett års tidigare erfarenhet av inköpsfrågor och vill nu ta nästa steg.
  • Du har erfarenhet av förhandling och förstår komplexa sammanshang.
  • Du har goda kunskaper i Excel.
  • Du har en eftergymnasial- eller högskole-/universitetsutbildning inom inköp och/eller ekonomi.
  • Meriterande om du har erfarenhet inom detaljhandel och/eller apotek.
Personliga egenskaper

Som person är du resultatinriktad, analytisk och affärsmässig. Du är noggrann, strukturerad och har hög arbetskapacitet. Du är bra på att bygga relationer och har lätt att samarbeta med andra människor. Du är van att självständigt planera och prioritera ditt arbete. Du är prestigelös och bidrar gärna till gruppens framgång och tar med en positiv attityd och humor till arbetet. Du räds samtidigt inte konflikter och är bra på att föra saker och ting framåt. Det ställs höga krav på att kunna hantera och leverera på flera arbetsuppgifter samtidigt.

Lön

Lön, enligt överenskommelse.

Tillträde och ansökan

Heltid. Vår kund önskar start 2019-12-01 och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2020-04-30 med stor möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund.

Skicka in din ansökan i Word-format snarast. Ansökningar som mottagits under vecka 41 kommer att primeras, då kunden önskar träffa kandidater så snart som möjligt.

Sökord: Inköpare, Inköpsassistent, Detaljhandel, Apotek, Sortiment, Masterdata, Hälsa, Förhandling.
Mer info
Kontaktperson Charlene Trowell
Telefon 072 396 69 00
Email Mejla Charlene Trowell
Område Stockholms stad
Yrkesroll Transport & Logistik, Inköp
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Sista ansökningsdag 7 nov 2019 (23 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag. Vi är inriktade mot tjänstemän och sätter stort värde i att hitta rätt person till rätt position. Genom att vara flexibla, tillgängliga och närvarande i relation till kund, konsult och kandidat, har vi som målsättning att hitta våra kunders drömkandidat och våra kandidaters drömjobb.