Client commercial director till kund inom konsultförmedling

Client commercial director till kund inom konsultförmedling

Arbetsuppgifter

I rollen som Client Commercial Director kommer du att arbeta med att förvalta och utveckla ett av bolagets största kundåtaganden. Tillsammans med en Client Delivery Manager kommer du att leda ett team på 13 medarbetare som fungerar som kundens outsourcade inköpsfunktion för operativt inköp inom konsultkategorin.

Rollen som Client Commercial Director innebär ett övergripande strategiskt ansvar för avtalet och dess efterlevnad. Kunden tillhör offentlig sektor och för att lyckas i rollen bör du ha erfarenhet av att arbeta med upphandling, i eller mot publik sektor.

Exempel på ansvarsområden:
  • Ansvara för förvaltning och utveckling av kundrelationen inom ramen för befintligt avtal
  • Övergripande ansvar för ramavtal och dess efterlevnad
  • Ta fram månatlig rapportering av såväl nyckeltal som uppföljning av SLA:er och KPI:er
  • Stötta leveransteamet i komplexa frågor rörande leverans och system samt i frågor gällande avtalet samt delta i eventuella tvistefrågor (med hjälp av jurister)
  • Forcast- och budgetarbete
  • Utveckla strategisk kundplan och sätta upp såväl långsiktiga som kortsiktiga mål kopplat till kontinuerligt förbättringsarbete.
  • Tillsammans med kunden och teamet genomföra möten i linje med överenskommen styrmodell
  • Rapportera internt kring kundleveranser, budget etc.
  • Samverka med andra team internt för att dela arbetssätt och erfarenheter
Kvalifikationer
  • Du har en universitetsexamen alternativt yrkesutbildning inom inköpsområdet
  • Du har lång erfarenhet från att ha arbetat med upphandlingar i eller mot publik sektor
  • Du har kunskaper inom LUF och LOU. Kunskaper i ABK09 är meriterande
  • Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift
  • Du har goda kunskaper i Excel
  • Har du tidigare erfarenhet från konsultbranschen/MSP-lösningar är detta mycket meriterande
Personliga egenskaper

För att trivas i rollen är det viktigt att du är en relationsbyggare som har lätt att bygga och utveckla kundrelationer och som gillar att samverka med kollegor internt. Vidare är du analytisk med en stark förmåga att strukturera och prioritera arbete och får saker gjort. Slutligen är du resultatorienterad och kommunikativ.

Vad vår kund kan erbjuda

Det här är ett jobb i?en dynamisk internationell miljö som ger dig utvecklingsmöjligheter både professionellt och personligt. Vår kund erbjuder en varierad och spännande roll där du får möjlighet att arbeta med några av Sveriges mest välkända varumärken. Vidare erbjuder de en trevlig arbetsplats med ett glatt gäng glada kollegor.

Lön

Lön enligt överenskommelse + förmånspaket.

Tillträde och ansökan

I den här rekryteringen samarbetar vår kund med JobBusters. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Johanna Johnsson. Detta är en heltidstjänst med placering på deras europeiska huvudkontor i Stockholm. Vår kund sitter i trevliga lokaler på Regeringsgatan men erbjuder en flexibel arbetsplats med stor möjlighet att arbeta hemma. För rätt person finns det till och med möjlighet att arbeta på annan ort med resor till Stockholm vid behov.
Du kommer att bli anställd direkt hos vår kund med inledande 6 månaders provanställning. Skicka gärna in din ansökan snarast, då intervjuer sker löpande.
Mer info
Kontaktperson Johanna Johnsson
Telefon 072 188 33 99
Email Mejla Johanna Johnsson
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi, Inköpare
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 14 okt 2021 (16 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vår kund hjälper företag att optimera inköp och hantera konsulter på ett strukturerat, strategiskt och kostnadseffektivt sätt. Med stor erfarenhet och prisbelönta lösningar är de ledande inom Norden när det kommer till konsultförmedling. Idag levererar de tjänster i nästan 50 länder och har kontor i Nordamerika, Asien, Europa, Mellanöstern och Afrika.