Assistent / administratör

Assistent / administratör

Arbetsuppgifter

Vår kund som är ett statligt affärsverk är i en stor tillväxtfas och behöver en Avdelningsadministratör som kan avlasta avdelningscheferna, vara deras högra hand och underlätta arbetsdagen för dem. Konsultuppdraget omfattar att ge administrativt stöd åt ett antal enhetschefer. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av dokumentation, uppföljning och rapportering av enheternas verksamhet. Planering av möten, workshops och konferenser samt protokollföring av dessa. Samordning mellan enheter och avdelningar samt fakturahantering. Du kommer också i samråd med enhetschefen få möjlighet till att driva större uppgifter självständigt då det finns en stor utvecklingsmöjlighet i denna roll.

Kvalifikationer
  • Du har en eftergymnasial utbildning inom till exempel Ekonomi/HR/Administration eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
  • Du har minst 3 års dokumenterad erfarenhet av att ha självständigt arbetat med administrativa arbetsuppgifter, liknande de som anges i ovan nämnda arbetsbeskrivning.
  • Du har minst 3 års arbetslivserfarenhet av att arbeta med MS Office program som Excel, Word , Powerpoint och Outlook.
  • Du har minst 1 års erfarenhet av att arbeta i UBW/Agresso.
  • Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som skrift.
  • Meriterande om du har erfarenhet av administrativt arbete i offentlig verksamhet, till exempel statligt eller kommunalt.
  • Meriterande om du har erfarenhet av administrativt stöd till chefer.
Personliga egenskaper

För att lyckas och trivas i rollen som Avdelningsadministratör så har du god samarbetsförmåga, initiativförmåga samt är tydlig i din kommunikation. Du är flexibel och anpassningsbar efter hur arbetsbelastningen ser ut. Vidare så är du en ödmjuk person som har lätt för att skapa förtroende. Om du beskriver dig själv som driven, social, noggrann och en administrativ stjärna så är denna roll som gjort för dig!

Lön

Lön, enligt överenskommelse.

Tillträde och ansökan

Heltid och kontorstider. Vår kund önskar start omkring 2022-08-01 och uppdraget förväntas löpa under 1 år med stor chans till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår kund i Stockholm. Innan påbörjat konsultuppdrag kommer du att behöva genomgå en säkerhetsprövning där handläggningstiden är mellan 8-12 veckor. Skicka in din ansökan (gärna i Word-format), då intervjuer sker löpande. Sökord: Avdelningsadministratör, Chefassistent, administrativ assistent, administratör
Mer info
Kontaktperson Johanna Johansson
Telefon 076 719 66 61
Email Mejla Johanna Johansson
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Sista ansökningsdag 27 maj 2022 (10 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag. Vi är inriktade mot tjänstemän och sätter stort värde i att hitta rätt person till rätt position. Genom att vara flexibla, tillgängliga och närvarande i relation till kund, konsult och kandidat, har vi som målsättning att hitta våra kunders drömkandidat och våra kandidaters drömjobb.