Controller till JM@home

Controller till JM@home

Vi söker nu en Controller till JM@Home AB, dotterbolag till JM AB. Som Controller kommer du att driva och säkerställa korrekt implementering av ekonomiska rutiner för företaget i stort, både ur ett verksamhetsuppföljningsperspektiv samt regelefterlevnadsperspektiv. I rollen ingår även att arbeta med resultatuppföljning och ekonomistyrning. Du kommer bland annat agera kravställare och systemansvarig för våra ekonomiska moduler samt driva analysarbete och uppföljningsarbete. Detta är vikariat under ordinarier controllers föräldraledighet. Du rapporterar till VD för bolaget och har ett tätt samarbete med organisationen.

Dina arbetsuppgifter i stora drag:
  • Upprätta och analysera KPI: er samt ekonomiska underlag till styrelsen
  • Ansvara och driva implementering av ekonomiska rutiner
  • Stötta organisationen med analys och uppföljning
  • Arbeta med resultatuppföljning och ekonomistyrning
  • Tillsammans med VD ansvara för rapportering till Finansinspektionen
  • Ansvara för att prognoser och utfall
  • Produktägare och systemansvarig för ekonomistyrningsmodeller för bolaget
  • Systemansvarig och kravställare för våra ekonomiska moduler i affärssystemet Xpand
  • Ansvara för att rutiner och policys relaterade till moms, skatt, redovisning samt implementering av rapportering sker
Din profil
Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande med minst 5 års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter i verksamhetsnära roll/er. Du har god analytisk förmåga och du har mycket goda kunskaper i Excel. Du talar och skriver svenska obehindrat. Vi ser att du tidigare har erfarenhet av tjänstebolag och har du branscherfarenhet är detta meriterande.

Vi söker dig som är duktig på analyser och arbete kring lönsamhet. Är du en självständig person som gillar att få driva igenom rutiner med kraft och energi så är detta en roll för dig.

Om oss
JM@Home AB är en del av JM-koncernen, en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. JM@Home erbjuder JM-bildade bostadsrättsföreningar teknisk och ekonomisk förvaltning som avlastar föreningarnas styrelser. Just nu befinner vi oss i en viktig och intressant fas där vi bygger en helt ny affärsverksamhet vilket gör det möjligt för dig att påverka. Tillsammans kan vi lägga grunden till ett bättre liv för våra kunder och våra medarbetare.

JM@Home AB är ett betalningsinstitut och står under Finansinspektionens tillsyn. Vi är därmed skyldiga att genomföra en lämplighetsprövning av slutkandidat till tjänsten, vilket omfattar att utdrag från belastningsregistret måste överlämnas samt att kreditupplysning kommer att inhämtas.

Läs mer på: https://www.jmathome.se/

Nyfiken på att veta mer?
I den här rekryteringen samarbetar JM med EQonomy/Wise Professionals. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV och du får då svara på några korta frågor. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Andreas Larsson på andreas.larsson@wise.se. Vi kommer arbeta med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan om rollen känns rätt för dig! Vi värnar om din integritet och behandlar allas personuppgifter enligt GDPR förordningen (läs mer här).

Välkommen med din ansökan!
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi, Controller
Typ av anställning Heltid, Vikariat
Rekrytering hanteras av EQonomy
Sista ansökningsdag 27 juni 2021 (5 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

EQonomy är ett affärsområde inom Wise Professionals av och för affärsnära ekonomer. Här finner man specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom ekonomi och finans som tillsätter bland annat ekonomichefer, controllers eller redovisningsekonomer.