Workshop Supervisor/Verkstadsledare för JLG

Workshop Supervisor/Verkstadsledare för JLG

Vi söker nu en ny Workshop Supervisor/Verkstadsledare till JLG i Stockholm. Om du är rätt person för det här jobbat så kommer du att arbeta tätt tillsammans med servicechefen för Norden.

Vill du vara med JLG på deras resa framåt? I deras nya, större fastigheter kommer ditt team att utvecklas och utökas, och du kan vara med från start!

Om Rollen som Verkstadsledare

Som verkstadsledare har du det dagliga ansvaret för att verkstadens schema hålls, reparationer utförs i tid och enligt kundens specifikationer. Du kommer även att ha ansvaret och ta ledning i flytten från JLGs nuvarande lokaler till den nya fastigheten som i skrivande stund byggs upp.

I dina uppgifter ingår det övergripande ansvaret för hälsa och säkerhet på anläggningen, att hålla i ”verktygslådesamtal” dagligen och att leda teamet till att uppnå SMS level 1 och vidare.

Övriga arbetsuppgifter inkluderar:
  • Planering och schemaläggning av verkstadsreparationer, vilket inkluderar ombyggnationer, olycksreparationer, service och underhåll, ommålning och PDI.
  • Att tillhandahålla daglig ledning för verkstadsteamet (tekniker, lackerare, gårdspersonal samt planerare).
  • Kontrollera pågående arbete, för att fastställa att verkstadens användbarhet hålls på en acceptabel nivå, kostnader kontrolleras och att fakturering sköts tidsenligt.
  • Ha regelbundna möten med servicechefen för att se över hur arbetet fortskrider, nya möjligheter och eventuella problem.
  • Leda och utveckla verkstasteamet till att växa inom branschen och att se över utveckling och utbildningsplaner.
Nyckelkompetenser och egenskaper
  • Ledarskapsförmåga
  • Erfarenhet av att etablera och leda en verkstadsbaserad reparationsfacilitet inom bygg, jordbruk, distribution eller fordonsindustrin
  • Kommunikationsförmåga över alla led, personal och kunder
  • Utvecklingsvilja och en målinriktad inställning
  • Vana vid schemaläggning och planering
  • Förståelse kring en verkstads ekonomi
Minimum krav
  • Kvalifikationer inom mekanik/elektronik
  • Erfarenhet/kunskap om accessindustrin
  • 10 års erfarenhet inom service, teknisk support eller kvalitetshantering
  • 5 års erfarenhet av ledande roll föredras
  • Flytande engelska
  • Förmåga att tala svenska och/eller annat nordiskt språk
Ansök redan idag. Vi kontaktar aktuella kandidater löpande.

Vid eventuella frågor eller dylikt kontakta ansvarig rekryterare; Albin Jonsson albin.jonsson@barona.se 073 514 36 64

Notera att vi inte tar emot ansökningar via email.

Barona Group omfattar 13 specialiserade affärsområden, exempelvis IT, Industri, Kundtjänst och HR & Finans. Barona Group har över 18 års erfarenhet inom kompetensförsörjning, rekrytering och olika typer av skräddarsydda HR lösningar. Idag är vi ett internationellt företag med kontor i Finland, Norge, Danmark, Polen, Spanien, Slovakien, Ryssland och Estland. I Sverige har vi kontor i Stockholm men levererar våra tjänster över hela landet. Ända sedan starten, bygger vår framgång på att hela vår organisation är kundorienterad och utmanar traditionellt tänkande när det gäller tjänsteutbud och affärsutveckling. Genom vårt fokus på innovation och digitalisering kan vi ständigt ligga i framkant när det gäller modern rekrytering.

Läs mer här: http://barona.se/om-oss/

Sökord

Barona; Bemanning; Rekrytering; Konsult; Uppdrag; Kund; Barona Sweden; Barona Group; Jobb; Arbete; Samarbetspartner; Internationell;
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Fordon, Organisation & ledning
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Barona Human Resource Services
Sista ansökningsdag 31 aug 2019 (11 dagar kvar)