Verkstadschef

Verkstadschef

About Inurba Mobility
Inurba Mobility is a European leading operator of tendered micro-mobility services specialized in public bike sharing systems. With an excellent and recognized track record in operating concessions and with an exclusive network of technology and trade partners, we offer unique micro-mobility solutions tailored to meet the needs of each city. Currently we are growing rapidly soon reaching 30 000 bikes in France, Poland, Peru, Finland and Sweden. Inurba Mobility is owned by the Moventia Group and the private equity fund Sherpa Capital.

Verkstadschef
Vill du vara en del av Inurba Mobility i Stockholm för att ta Stockholm eBikes till nästa nivå? Är du redo för nästa utmaning i din karriär, att utveckla en verkstad för elcyklar?
Stockholm eBikes är varumärket för det offentliga cykeldelningsprogrammet i Stockholm som drivs av Inurba Mobility under upphandlad koncession från Stockholms stad. Vi är i början av 7 år in i kontraktet och kommer från 2023 att ha full drift med 5 200 eBikes och 120 cargoBikes.
Vi söker en verkstadschef för att leda all verksamhet i vårt lager och verkstad belägen i Västberga. Verkstadsverksamheten fokuserar på en effektiv reparations- och underhållsprocess för att uppnå högsta möjliga cykeltillgänglighet och kundnöjdhet.
För närvarande arbetar verkstaden med upp till 20 mekaniker och 2 arbetsledare. Arbetet är till sin natur säsongsbetonat och högt tempo eftersom verksamheten fortsätter 365 dagar per år och 24 timmar om dygnet.

Arbetsuppgifter
  • Säkerställa effektiv verksamhet enligt högsta standard genom att organisera och leda teamet av mekaniker och arbetsledare. Du är direkt chef för ~10 anställda och övervakar rekryteringar, personalplanering och utbildning.
  • Utveckla och strukturera arbetsprocesser och rutiner för att nå överenskomna KPI:er och servicemål.
  • Långsiktig verksamhetsplanering med budget och löpande prognoser
  • Du uppnår dina mål genom internt samarbete med supportfunktioner från HQ i Barcelona och andra Inurba Mobility-städer, samt externt samarbete med nyckelleverantörer och partners.
  • Granska och förbered arbetsflöde, uppgiftshantering och utrymmeskrav, utrustningslayout och handlingsplaner samtidigt som du säkerställer att produktivitet, kvalitet och kundservicestandarder uppfylls
  • Upprätthålla en säker och hälsosam arbetsmiljö genom att upprätta, följa och upprätthålla standarder och förfaranden och följa lagliga regler
Vi söker dig som...
Vår nästa verkstadschef är en erfaren ledare med gott sinne för siffror, kunskap i budgetprocess och tidigare erfarenhet av inköp.
En problemlösare som enkelt kan omvandla fakta och data till en handlingsbar plan.
Du är redo att smutsa ner händerna vid behov, men kommer att uppnå resultat genom ett organiserat och strukturerat långsiktigt ledarskap.
Du rapporterar till Nordics Operations Manager placerad i Helsingfors.
Vi har kollektivavtal
Arbetstid 7-16 och ibland behöver du besöka ditt team på nattskiftet

Färdigheter och kvalifikationer
  • 5+ års erfarenhet av en verkstads- eller branschledande roll
  • Starkt tekniskt kunnande och intresse
  • Kompetenta kunskaper om verkstadsrutiner och policy
  • Utmärkt problemlösningsförmåga och ledaregenskaper
  • Förmåga att arbeta med alla nivåer av företagets personal
  • Bekväm att ge frekvent direkt skriftlig och muntlig feedback
  • Vi talar engelska dagligen
  • Erfarenhet av cyklar, IOT och konsumentinriktad verksamhet är meriterande
Vi vill ha din ansökan skriven på engelska

Kontaktuppgifter
I denna process kommer vi att arbeta med tester och videointervjuer och vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du hjärtligt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Linda Josefsson, linda.josefsson@adecco.se eller 0736 84 77 07.
Har du frågor angående registrering, vänligen kontakta support via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan på engelska!
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Transport & Logistik, Lager
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Adecco
Sista ansökningsdag 11 okt 2022 (11 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Om Adecco Varje dag gör vi skillnad. För företag, organisationer och individer. Vi ser dagligen våra konsulter och kandidater komma ut i jobb hos våra kunder. Det är anledningen till varför vi går till jobbet varje dag. Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats.