Payroll & HR Consultant till internationella klienter

Payroll & HR Consultant till internationella klienter

Till Intertrust blir du direktrekryterad och får sitta i deras härliga kontorslokaler högt upp i en av Hötorgsskraporna. Här kommer du till ett dynamiskt bolag med en social och prestigelös kultur och du kommer att tillhöra ett tight team.

Rollen och huvudsakliga arbetsuppgifter

Ditt ansvar som klientansvarig är att säkerställa leveransen samt att tillgodose dina klienters behov, du är deras lokala expert i frågor som rör svensk lön och HR. Du jobbar med ca 15-20 klienter som alla är relativt små, hos oss ligger fokus alltid främst på kvalitet. Detta innebär en stor bredd i arbetet och ingen dag är den andra lik. Självklart ingår du i ett team, ett team som verkligen jobbar tillsammans. Många frågor som kommer in är obeprövad mark så vi bollar ofta med varandra för att hitta bästa lösning för klient.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
  • Sköta löneadministration för främst utländska klienters svenska bolag
  • Stötta klientbolagen med HR-relaterade frågor
  • Nära samarbete med övriga team (ekonomi & juridik) inom Intertrust i strävan efter att ge klienten bästa tänkbara service
  • Vara delaktig i utvecklandet av erbjudandet inom löneadministration gentemot klientbolaget
  • Rapportering samt korrespondens med klienterna och deras svenska och utländska rådgivare
Din bakgrund

Vi ser gärna att du har god och bred erfarenhet av löneadministration. Det är viktigt att du kan lön, förståelse för bokföring av lönerelaterade konton är meriterande. Du är flytande i både tal och skrift i både engelska och svenska.

För att lyckas i rollen så har du ett genuint intresse för lön och HR. Du motiveras av ansvar och du jobbar bäst tillsammans med ditt team. Om du dessutom har ett intresse för service och för att arbeta i en internationell miljö tror vi att du är perfekt för rollen.

Erbjudande

Vi erbjuder rätt person en omväxlande tjänst inom Lön och HR med mycket klientkontakt där du har möjlighet att bredda ditt nätverk och fördjupa dig inom lön. Perfekt för dig som letar efter en ny utmaning och vill prova på en annorlunda tjänst inom lön med internationell inriktning.

Vi är en snabbrörlig och internationell organisation i ständig utveckling och det finns goda möjligheter till personlig och professionell utveckling. Vi har en stark teamkänsla och ett kontor med många sociala aktiviteter. Vi har även konkurrenskraftiga anställningsvillkor.

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Karin Rose på karin.rose@wise.se eller 072-303 59 24. Annonsen kommer att ligga ute till och med den 2018-11-20 och vi ser fram emot att få din ansökan via www.wise.se senast det datumet. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll HR & Personal, Löner & Förmåner
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Wise Professionals AB
Sista ansökningsdag 20 nov (1 dag kvar)