Payroll & HR Consultant till internationella klienter

Payroll & HR Consultant till internationella klienter

Detta är en direktrekrytering där processen sköts av Wise Professionals, men du blir anställd hos Intertrust. Placeringen är i deras härliga kontorslokaler centralt i Stockholm. Här kommer du till ett dynamiskt bolag där det råder en god stämning, är prestigelöst och du kommer att tillhöra en grupp med bra sammanhållning.

Rollen och huvudsakliga arbetsuppgifter

Som Payroll & HR Consultant kommer du att ingå i ett team på fyra personer. Du kommer att vara kontaktperson för ca 15-20 internationella klienter som du hjälper med frågor kring etablering i Sverige. Du hjälper klienter med deras löner men också med andra HR-frågor. Fokus ligger dock på lön och du sköter kontakten med flera myndigheter. Bredden på arbetsuppgifter ger dig ett varierande arbete.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
  • Sköta löneadministration för främst utländska klientbola
  • Stötta klientbolagen med HR-relaterade frågor
  • Nära samarbete med övriga team (ekonomi & juridik) inom Intertrust i strävan efter att ge klienten bästa tänkbara service
  • Vara delaktig i utvecklandet av erbjudandet inom löneadministration gentemot klientbolaget, samt vara delaktig i marknadsföringen av Intertrusts tjänster
  • Rapportering samt korrespondens med klienterna och deras svenska och utländska rådgivare
Din bakgrund

Vi ser gärna att du har 2-5 års erfarenhet av löneadministration. Det är viktigt att du har mycket goda kunskaper i lön och förståelse för bokföring av lönerelaterade konton är meriterande. Du är flytande i både tal och skrift i både engelska och svenska.

För att lyckas i rollen så har du ett genuint intresse för lön och HR. Du motiveras av ansvar och du jobbar bäst tillsammans med ditt team. Om du dessutom har ett intresse för service och för att arbeta i en internationell miljö tror vi att du är perfekt för rollen.

Erbjudande

Vi erbjuder rätt person en omväxlande tjänst inom Lön och HR med mycket kundkontakt där du har möjlighet att bredda ditt nätverk och fördjupa dig inom lön. Perfekt för dig som letar efter en ny utmaning och vill prova på en annorlunda tjänst inom lön med internationell inriktning.

Vi är en snabbrörlig och internationell organisation i ständig utveckling och det finns goda möjligheter till personlig och professionell utveckling. Vi har en stark teamkänsla och ett kontor med många sociala aktiviteter. Vi har även konkurrenskraftiga anställningsvillkor.

Om Intertrust

Intertrust Sweden can assist international companies setting up in Sweden and can manage Swedish operational or holding companies. For international companies Intertrust Sweden also provides payroll and HR services. For Swedish companies, Intertrust Sweden acts as agent in bonds and loans, as depositary for Alternative Investment Funds and provides compliance services. Intertrust Sweden also administers pension and charitable foundations.

Läs mer på: https://www.intertrustgroup.com

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Karin Rose på karin.rose@wise.se eller 072-303 59 24. Annonsen kommer att ligga ute till och med den 2018-09-28 och vi ser fram emot att få din ansökan via www.wise.se senast det datumet. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll HR & Personal, Löner & Förmåner
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Wise Professionals AB
Sista ansökningsdag 28 sept (8 dagar kvar)