Chef till Enheten för Kemi, Hälsa och Miljö

Chef till Enheten för Kemi, Hälsa och Miljö

Har du kunskap om kemikalielagstiftning? Brinner du för konsultverksamhet och att utveckla kundrelationer? Vill du få chansen att utveckla ett team av seniora expertkonsulter? Då har vi jobbet för dig. Till Intertek och Enheten för kemi, hälsa och miljö söker vi en person som kan bidra till fortsatt hög tillväxt genom att utveckla medarbetarna och verksamheten. Enheten är ett expansivt konsultteam specialiserat på regulatorisk support inom kemi, hälsa och miljöområdet. Intertek hjälper nordiska och internationella kunder att förstå och leva upp till de krav som ställs på deras produkter ur ett kemikalieperspektiv. Kunderna utgörs av både stora globala företag samt mindre och mellanstora nordiska företag. Välkommen med din ansökan redan idag.

Arbetsuppgifter

Som chef innehar du det klassiska personalansvaret som lönesamtal, medarbetarsamtal, leda och fördela arbetet, kompetensutveckling samt ansvar för resultat och budget. Du kommer även att tillsammans med affärsutveckling- och säljavdelningen kartlägga och bearbeta affärsmöjligheter. Du planerar den löpande verksamheten på enheten och stöttar medarbetarna i det dagliga arbetet. I rollen som chef ingår du i ledningsgruppen för Interteks affärsområde Advisory Services. Du kommer att ansvara för ett team av seniora expertkonsulter. Du medverkar och rapporterar också in i koncernens globala affärsområde för kemi, hälsa och miljö.
Ambitionen för affärsområdet är ökad tillväxt och som chef kommer du att spela en viktig roll i att realisera detta.

Kompetenser/erfarenheter

Du som söker har kunskap om kemikalielagstiftning. Det är av stor vikt att ha förståelse för affärer och kunna förstå kundens frågeställningar. Erfarenhet från konsultarbete och internationellt arbete räknas meriterande.

För att passa för den här rollen har du:
  • en naturvetenskaplig högskoleutbildning med inriktning kemi, kemiteknik, toxikologi eller motsvarande.
  • goda kunskaper om kemikalielagstiftning inom EU, gärna även globalt
  • ett ledarskap och en förmåga att få människor att trivas och utvecklas
  • intresse av att jobba nära kunden och arbeta affärsmässigt i specialistuppdrag
  • förståelse för kundens olika utmaningar och ser affärsmöjligheter inom aktuellt område
  • förmåga att kommunicera obehindrat i både tal och skrift på svenska och engelska.
Ledarskapet är viktigt och du bör vara en trygg person som kan hålla ihop teamet. Vi tror därför att du har tidigare erfarenhet av personalansvar, antingen som chef eller teamleader. Vi söker dig som är engagerad i affären och har lätt att samarbeta med andra funktioner inom organisationen, så som sälj- och marknadsavdelningen.

om Intertek

Intertek är en ledande global leverantör av kompletta kvalitetssäkringslösningar. Vårt nätverk av mer än 1 000 laboratorier och kontor och över 40 000 medarbetare i fler än 100 länder levererar innovativa lösningar inom kvalitetssäkring, provning, inspektion och certifiering skräddarsydda för våra kunders verksamhet och leverantörskedjor.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Organisation & ledning, Chefsbefattningar, Teknik & Ingenjör, Energi & Miljö, Kemi, Fysik & Biologi
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Poolia
Sista ansökningsdag 29 mars (7 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande - Rätt individ. På rätt plats. Alltid.