Ekonom med kundkontakt

Ekonom med kundkontakt

Våra bolag Interim Search och Andcompany Sweden fortsätter att växa. Vi söker nu en ekonom på heltid till vårt kontor på Östermalm i Stockholm. Du erbjuds här en varierande och flexibel tjänst med stora möjligheter att påverka processer och rutiner.

Om oss

Interim Search är ett rekryteringsföretag specialiserade på Interim Management – att tillsätta tillfälliga chefer och kvalificerade specialister till affärskritiska interimsuppdrag. Interim Search omsätter i dagsläget 160 MSEK och är ett snabbväxande företag, utnämnt till både Gasellföretag av Dagens Industri och Superföretag av Veckans affärer, flera år i rad. Organisationen består av 20 personer fördelat på tre kontor: Stockholm, Göteborg och Gävle.

Andcompany Sweden (&Co) är ett systerföretag som erbjuder egenanställning till de konsulter som vill vara egen men inte driva företag, dvs en möjlighet för konsulter att fakturera sina kunder utan att behöva starta eget bolag. Vi sköter faktureringen, bokföringen, deklarationer och löneadministrationen så att våra konsulter istället kan fokusera på det de är bäst på. Andcompany startades ursprungligen som ett affärsområde inom Interim Search men sedan 2019 har verksamheten flyttats till eget bolag. Under 2019 – 2020 (förlängt räkenskapsår) hade företaget en omsättning på ca 7 MSEK, prognosen för 2021 är ca 25 MSEK.

Om rollen:
I rollen som ekonom stärker du upp vår ekonomiavdelning. Du får här möjligheten till en varierande roll, högt som lågt. Du rapporterar till ekonomiansvarig för bolaget. Rollen innehåller mycket redovisning och administration, likväl som mycket kontakt med konsulter och beställare. Tjänsten är på heltid där halva tiden allokeras till de två bolagen vardera.

Arbetsuppgifter:
  • Kundfakturering
  • Bokföring av leverantörsfakturor
  • Uppläggning nya kunder och leverantörer
  • Bevakning och administration av bolagens ekonomimail
  • Administration av BI-verktyg
  • Skapande av underlag inför löneberedning
  • Viss löneadministration (&Co)
  • Administration av arbetsintyg
  • Administration av pensioner
  • Motta förfrågningar av faktureringsuppdrag per telefon och mail (&Co)
  • Avtalsadministration (&Co)
  • Diverse övrig administration
Vem vi söker:
  • Du har arbetat ett par år som ekonomiassistent och vill nu gärna få en bredare roll.
  • Du stimuleras av kundkontakt och är serviceorienterad som person.
  • Du är en nyfiken person med stort intresse för ekonomi och redovisning.
  • Du är en administrativt lagd person.
  • Du är noggrann och har systemvana.
  • Du kan hantera administrativa uppgifter i en snabbrörlig miljö.
  • Du är IT-stark och har vana att arbeta i Excel.
  • Du stimuleras av en miljö med hög aktivitet och en del ad hoc.
  • Du är ansvarstagande och gillar att arbeta affärsnära
  • Du är positiv och ser fram emot att vara en del av vår tillväxtresa.
Vad vi erbjuder:
Vi erbjuder en flexibel tjänst i ett snabbväxande företag. Våra medarbetare är i varierande senioritet, vilket medför ett värdefullt kunskapsutbyte. Här ges frihet under ansvar. Du har även möjlighet att själv skräddarsy och växa rollens innehåll efter behov och egen kompetens. Då &Co fortfarande är ett relativt nystartat företag finns stora utrymmen att påverka och forma processer och rutiner.

Om processen:
Start efter överenskommelse, gärna i mitten av augusti. Intervjuer av kandidater sker löpande.

Är du tillgänglig och har rätt bakgrund? Ansök idag!

Ansvarig för rekryteringsprocessen är Mia Klingvall som nås på mia.klingvall@interimsearch.com eller 073-984 37 74.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://interimsearch.com
Sista ansökningsdag 31 juli 2021 (43 dagar kvar)