Customer Success Manager

Customer Success Manager

Customer Success utgör en viktig funktion för att säkerställa att Intelliplans kunder får ut den största möjliga nyttan av att använda vårt affärssystem. Vi är en snabbrörlig organisation som försöker tänka startup även fast vi funnits i över 20 år - vi vill hela tiden utvecklas och bli bättre. Vi har höga mål och visioner och vi hoppas att du är redo att hoppa på denna utmaning.

Dina arbetsuppgifter

Som Customer Success Manager hos Intelliplan kommer målsättningen vara kundernas effektivitet och flow i systemet. Du ansvarar för att utveckla affärsmässiga relationer med våra kunder, dina kontaktpersoner är allt från systemförvaltare till VD.
  • Ditt viktigaste mål kommer vara att förflytta dina kunder från vår klientbaserade modul till vår Cloudlösning.
  • Arbeta för att uppfylla mål avseende försäljning och churn på individ och teamnivå
  • Ansvara för att identifiera, driva och sälja in projekt samt utbildningsinsatser för förbättrat systemanvändande och värdeskapande hos dina kunder
  • Aktivt driva merförsäljning mot din kundbas
  • Ansvara för användarrelaterade frågor vid onboarding av nya kunder, för att möjliggöra ett optimalt systemanvändande
Din profil

Vi drivs av en hög målsättning och att utveckla våra kunder så att de får bättre flow i sin vardag. Då vi jobbar mot en snabbrörlig bransch är det viktigt att du är flexibel, självgående och har en hög samarbetsförmåga både internt och externt.

Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från liknande befattning, gärna inom försäljning - B2B. Det är en stor fördel om du har arbetat med värdebaserad försäljning och har vana att förhandla, gärna på VD-nivå. Vidare ser vi gärna att du har dokumenterad erfarenhet av merförsäljning och/eller nyförsäljning med goda försäljningsresultat.

Skallkrav:
  • Minst gymnasial utbildning
  • Engelska och svenska flytande i tal och skrift
  • Mycket god kunskap i MS Office (Excel, Word, Powerpoint)
Meriterande:
  • Tidigare erfarenhet från bemanningsbranschen och produkterfarenhet av Intelliplan
  • Tidigare erfarenhet av försäljning, projektledning av HR/affär/lön/CRM system eller motsvarande
Ansökningsförfarande

I denna rekryteringsprocess samarbetar Intelliplan med Skill. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Andreas Schmidt. andreas.schmidt@skill.se
Välkommen med din ansökan, vi tillämpar löpande urval så vänta inte!

Om oss

Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt - och när människor växer, växer företag.
People change - everything.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning, Key Account Manager
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Skill
Sista ansökningsdag 3 juli 2022 (6 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

På Intelliplan jobbar vi varje dag med att skapa en plattform där kreativitet och nyfikenhet får ta plats. Att jobba på Intelliplan innebär att du får ambitiösa och engagerade kollegor med stor kompetens som vi gärna delar med oss av. Vi har en ständig strävan efter att göra det vi gör bäst, skapa lösningar där andra ser problem. Vi vet vart vi är på väg och ser till att ha kul på vägen! Tillsammans jobbar vi högt och lågt och värdesätter att alla får vara med och bidra. Vill du arbeta med roliga, drivna och jordnära kollegor? Då har du hittat rätt!