Erfaren, engagerad och serviceglad Receptionist

Erfaren, engagerad och serviceglad Receptionist

Är du en engagerad person med hög arbetsmoral och en stark yrkesstolthet? Trivs du i en roll där du får vara med och bidra till en trivsam atmosfär? Är du dessutom prestigelös, flexibel och trivs med varierade arbetsuppgifter? Då är jobbet som Receptionist hos Ingram Micro något för dig!

I receptionen är du den första som våra gäster och besökare möter och du bidrar därför mycket till hur vi som företag uppfattas. Engagerad, professionell, glad och serviceminded är nyckelegenskaper för att lyckas i rollen.

Du arbetar i våra härliga, moderna kontorslokaler i Bromma, där du möter öppenhet och gemenskap.

Tjänsten är en tillsvidareanställning och rapporterar till HR Manager.

Arbetstid: Måndag till fredag 08,00 - 17,00 (lunchstängt 12,00-13,00)

Tjänsten innefattar ansvar för att de administrativa sysslorna och de dagliga rutinerna i receptionen blir utförda i rätt tid och på rätt sätt. Att stötta vår VD med administrativa uppgifter är också en del av tjänsten.

Utöver att ta emot och ge service till besökare och personal består arbetsuppgifterna till stor del av sedvanliga administrativa uppgifter såsom posthantering, svara i telefon, beställning av och kontakt med leverantörer av löpande förbrukningsmaterial, bokning av konferenslokaler, bistå vid interna och externa event, trivsel på kontoret, assistera chefer och kollegor i övriga kontorsgöromål med mera.

Din profil

Du brinner för service, är driven, har god initiativförmåga och trivs när det är mycket att göra. Förmåga att ta ansvar och ta egna beslut inom ramen för befattningen är också viktigt.

Du har lätt för att möta människor och är van att arbeta självständigt. Hög integritet är också en viktig egenskap för denna roll. Du är en noggrann, strukturerad person med mycket engagemang för ditt arbete.

Erfarenhet
  • Något eller några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är ett krav
  • Lägst gymnasiekompetens
  • Bekväm med webben som arbetsredskap
  • Goda kunskaper i MS Office
  • Behärskar svenska och engelska i tal och skrift
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, Reception, Service & Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 30 juni (9 dagar kvar)