Customer Coordinator till vårt grymma Inside Sales team!

Customer Coordinator till vårt grymma Inside Sales team!

Är du en administrativ stjärna på jakt efter ett med stor variation och frihet där du får arbeta nära dina kunder? Vill du vara en del av ett team som delar med sig av såväl kunskap och erfarenheter som av energi och kämpaglöd? Då har vi jobbet du söker!

Om tjänsten

Till vår Innesäljavdelning söker vi nu ytterligare en vass kundkoordinator som, tillsammans med sina kollegor, är redo att ge våra kunder bästa tänkbara service. Du projektleder leveranser och koordinerar order från våra största kunder. Du besvarar även frågor om produkter från IT-branschens starkaste varumärken. Genom att ställa rätt frågor och lyssna på kundens behov sätter du självständigt ihop lösningar som passar din kund bäst vid varje enskilt tillfälle.

Hos oss är ingen dag den andra lik, men i huvudsak har du följande arbetsuppgifter:
  • Hantera inkommande mail och telefonsamtal från kunder och lösa deras problem på bästa och snabbaste sätt
  • Besvara enklare frågor om produkter; samarbeta med våra produktchefer då frågorna blir mer avancerade
  • Eskalera problem snabbt och arbeta proaktivt för att förhindra att problem uppstår
  • Orderhantering samt administration vid större projekt och utrullningar
  • Koordinera utrullningar med högsta tänkbara kvalitet
  • Samarbeta med vårt lager och vår konfigurationsavdelning för att säkerställa leveranser
  • Proaktivt informera om leveranser samt ha avstämningar med kund avseende dessa
I detta grymma gäng jobbar idag åtta personer - nu är vi redo att ta emot dig! Tjänstens omfattning är heltid och du rapporterar till vår chef för Innesälj. Du arbetar från vårt trevliga kontor på Gårdsfogdevägen i Bromma där vi idag är ca 110 anställda.

VI SÖKER...

... dig som aldrig viker en tum från din strävan efter att alltid ge dina kunder bästa möjliga service. Genom ett strukturerat och noggrant arbetssätt håller du ordning på flera parallella projekt och ärenden, vilket gör att dina kunder känner tillit till dig. Givetvis är du datorvan och du lär dig snabbt hur du bäst navigerar i nya system. Du är flexibel och trygg i att hitta lämpliga lösningar för just din kund, men du är också lagspelare som söker stöd i dina kollegor lika mycket som du delar med dig av dina egna erfarenheter. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo och har också förmågan att prioritera. Lyhördhet samt en god förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift är ett krav, då du dagligen har mailkontakt med vår backoffice-avdelning i Bulgarien.

Ingram Micro erbjuder dig att ingå i ett härligt och engagerat team. Du får möjligheten att utveckla dig själv som individ och växa inom ett spännande och framåt företag i en snabbrörlig bransch.

När du klickar på "Apply" kommer du till en sida för att samtycka din data. Vänligen godkänn nederst på sidan innan du kan ladda upp din ansökan.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning, Kundservice
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 25 nov 2019 (35 dagar kvar)