Country Lead Manager sökes till Maria Nila!

Country Lead Manager sökes till Maria Nila!



VI ÄR MARIA NILA

Vi är Maria Nila. Ett familjeägt bolag som för tillfället är det snabbast växande hårvårdsvarumärket i norra Europa. Vi producerar våra produkter i Sverige och skeppar dem till över 30 länder runt om i världen. Med vår 100 % veganska produktportfolio tror vi att den bästa affärsmodellen för framtiden handlar om att ta hand om både djur och miljö. Vi är ett dedikerat team och vi tror att hårt arbete och stark gemenskap är vår nyckel till framgångarna och resa i att vara den största och mest hållbara spelaren i vår bransch.

VEM ÄR DU?
  • Du vet hur man skapar starka team och leder alltid genom att vara ett gott föredöme!
  • Du motiveras av att utveckla andra och njuter av att ditt team når höga resultat genom din coachning.
  • Du har en stark planeringsådra och gillar att jobba strukturerat. Du är också väl medveten om att detta är vad som krävs för att nå framgång.
  • Du har en entreprenörssjäl som alltid ser lösningar före problem.
  • Du älskar att jobba med försäljning och har ett skarpt öga för affärer.
  • Du har tidigare erfarenheter av att hantera större kundkonton och försäljningsstrategier samt utvecklandet av dessa.
  • Du delar våra värderingar och tro på att veganska och hållbara produkter är framtiden för vår bransch. Och framtiden är nu!
  • Du har i dina tidigare roller givit prov på starka säljresultat och du slår mer ofta än sällan dina uppsatta säljmål.
KVALIFIKATIONER
  • Du har troligtvis en treårig utbildning från högskola/universitet inom sälj/marknad/ledarskap eller liknande.
  • Du har minst tre men troligen inte mer än fem års erfarenhet av ledarskap alternativt drivit eget bolag. I tillägg till detta tror vi att du har minst tre års erfarenhet av försäljning B2B.
  • Du är en stjärna på Microsoft Office paketet och förstår varför vi tycker det är viktigt!
  • Givetvis har du B-körkort.
  • Du pratar och skriver flytande Svenska och engelska.
HUR KOMMER EN VANLIG DAG PÅ DITT NYA JOBB

Ingen dag är den andra lik hos oss. Du kommer på daglig basis supporta och coacha våra 16 District Managers i Sverige. Du samåker med din säljkår och sätter vant upp mätbara kpi:er på individuell basis. Du ansvarar också för vår bilpark för hela Norden. I tillägg kommer du även ansvara för några av våra största nyckelkonton. Självklart jobbar du även aktivt för att hitta vår nästa storkund, du har alltid en säljapproach och har ett skarpt öga för affärer. I tillägg till försäljning har du även kompetenser inom marknadsföring. I rollen kommer du nämligen vara involverad i marknadsstrategier och vara med och utforma kampanjer för de nordiska länderna.

Du kommer vara delaktig i framtida rekryteringar till den svenska säljorganisationen och tar dig engagerat an introduktion och coachning av dessa. Givetvis ingår även medarbetarsamtal två gånger per år med respektive medarbetare i ditt säljteam. Du kommer också fastställa budgeten för den svenska marknaden tillsammans med vår Head of Sales Nordics, till vem du även rapporterar på veckobasis. I rollen kommer du till stor del agera som en supportande funktion till vår Head of Sales, ni kommer fungera som ett komplimenterande team. Därför tror vi att dina ledord är driv, struktur och ödmjukhet.

Var femte vecka samlar vi det nordiska säljteamet för kompetensutveckling och för att sätta upp nya mål och säljstrategier. Våra konferenser är ett fint sätt att samla vårt nordiska team och utbyta idéer och energi. Du kommer vara till stor del ansvarig för att planera och utföra dessa konferenser.

Hemmabas

Din hemmabas kommer bli på vårt fantastiska huvudkontor på Villagatan, Stockholm. Affärsresor ingår i tjänsten, i huvudsak inom Sverige men också ett par resor per år runt om i Norden.

VAD VILL VI ERBJUDA DIG?

Vi vill erbjuda dig en unik möjlighet att följa med på en häftig resa där vi erbjuder konkurrenskraftig lön och en plats vid bordet tillsammans med resten av våra Country Lead Managers. Tjänsten är helt ny då vår Head of Sales Nordics tidigare har ansvarat för den svenska säljorganisationen. Men då vi expanderar kraftigt och snabbt ser vi det som en självklarhet att stärka upp vårt team med den här rollen. Tjänsten är på heltid med ett generöst bonusupplägg som du tar del av redan från första arbetsdagen.

Start

Önskvärt är hösten 2019.

ÄR DU VÅR FRAMTIDA COUNTRY LEAD MANAGER SWEDEN?

Vår rekryteringspartner Infinity HR ansvarar för rekryteringsprocessen. Deras filosofi går ut på att hitta Rätt person, med Rätt pannben, till Rätt position - därför ser vi dem som en självklar samarbetspartner vid rekrytering. För frågor kring tjänsten eller urvalsprocessen, vänligen kontakta Stina Koskijev, Relationship Manager & Recruitment Consultant, Infinity HR, stina@infinityhr.se eller +46705177553.

Rekryteringsprocessen

Sista ansökningsdag är 11 oktober, MEN vänligen observera att intervjuer sker löpande och att vi avslutar hela rekryteringsprocessen innan det datumet om vi har hittat rätt kandidat!
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Organisation & ledning, Chefsbefattningar
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 31 okt 2019 (9 dagar kvar)