Account Manager

Account Manager

Om rollen och oss
ITW Construction Products är en del av den globala koncernen Illinois Tool Works (ITW) som grundades 1912. Koncernen består av en mängd decentraliserade företag med olika yrkeskompetenser och branschtillhörigheter. Enheten Construction Products är en av koncernens sju framgångsrika segment och har fokus på byggbranschen, som utvecklar, designar och tillverkar infästningslösningar som förbättrar entreprenörens produktivitet och byggkvalitet i bostäder och kommersiella byggnader. Vi är starka påverkare av industrin och marknadsledande inom vårt område, med varumärken av hög kvalitet som ligger i framkant.

ITW är närvarande i 57 länder och sysselsätter runt 50 000 kvinnor och män samt har mer än 17 000 beviljade och pågående patent. Inom ITW uppmuntras vi alla att ledas av vår inre entreprenör för att driva utveckling, fokusera på det som är viktigt och att dela med oss av våra tankar och idéer för att verksamheten i stort ska nå framgång. Vi belönas för vårt innovativa tänkande och ansvarstagande genom att vi får hjälp att utvecklas både personligen och professionellt, med möjligheter att växa, och bygga en karriär i en multinationell organisation.

Vi söker nu en Account Manager till ITW Construction Products. Företaget är en av de ledande aktörerna på den svenska byggmarknaden inom infästning och ett bolag under utveckling i en internationell koncern. I rollen som Account Manager i Stockholm kommer du att arbeta med att utveckla samarbetet med 2-3 av våra existerande kunder i regionen, samt arbeta med butik- och slutkundssupport med de nationella aktörerna. Du är en social kameleont som trivs såväl på byggarbetsplatser, butiksgolvet som på kundens kontor. Din nyfikenhet hjälper dig att ta reda på hur vi kan skapa värde till kundens verksamhet och etablera ett partnerskap för gemensam tillväxt. Du driver själv affärsutvecklingen och strategiska beslut, i samarbete med andra Account managers i regionen. För rollen är det inget krav att du har erfarenhet av byggbranschen, vi söker mångfald som berikar verksamheten. Vi ser därför gärna kvinnliga sökanden till denna tjänst.

Arbetsuppgifter
  • Ansvara för 2-3 större existerande kunder på huvudkontorsnivå samt arbeta med att utveckla samarbetet med deras inköp- och kommersiella avdelning.
  • Budget - (både upprätta- och uppfölja) Du arbetar efter uppsatta mål och ansvarar sedan över att budgeten följs.
  • Utföra marknadsanalyser och aktivt uppsöka nya affärsmöjligheter med existerande kunder.
  • Prisdiskussioner och kontraktsförhandlingar med dina kunder och därefter ansvara för den löpande kundkontakten, koordinering och gemensamma projekt.
  • Butiks- och slutkundssupport, demonstrera och utbilda i våra produkter.
  • Administrera kundförfrågningar från existerande kunder.
Vi söker dig som
  • Har en stark kommersiell känsla och en förståelse över hur egna beslut och aktiviteter påverkar resultatet.
  • Kan identifiera nya affärsmöjligheter och ta en aktiv roll i företagets tillväxt och lönsamhet.
  • Kundorienterad med ett fokus på service och att hitta lösningar.
  • Förmåga att arbeta både strategiskt och att komma till avslut. - Prioritera och växla mellan långsiktigt och kortsiktigt arbete.
  • Erfarenhet av stakeholder management
  • Intellektuell höjd och förmåga att snabbt omvandla teknisk information till kundvärde
  • Bred kunskap inom MS Office (Excel/Power Point/Word). Stor vana vid att arbeta i Excel.
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska är krav, både muntligt och skriftligt
  • Har förmåga att tänka i stora drag, men är samtidigt noggrann med detaljer
  • Minst ett par års erfarenhet av B2B försäljning
Som person är du:
  • Målmedveten och självgående med ett starkt resultatfokus.
  • Har ett starkt affärstänk och en hunger att skapa nya affärer.
  • Har en förmåga att engagera och övertyga sin omgivning, både interna och externa kontaktytor.
  • En lagspelare med ett starkt driv och en förmåga att arbeta med människor från olika bakgrund och i olika positioner.
  • Ödmjuk och prestigelös.
Vi erbjuder
  • Stora utvecklingsmöjligheter inom en internationell koncern med en stark kultur.
  • Ett härligt arbetsklimat med högt i tak och kollegor som stöttar i medgångar och utmaningar
  • En ansvarstagande roll med varierande arbetsuppgifter
  • En öppen kultur med delaktighet där dina åsikter är högt värderade
I denna rekrytering samarbetar vi med Kristin Selander på SalesOnly. För att du som kandidat skall få bästa möjliga kandidatupplevelse, ber vi dig ödmjukt att söka tjänsten i ett första steg så kommer ansvarig rekryterare ta kontakt med dig om du har en matchande profil för tjänsten. Alla intervjuer kommer under rådande omständigheter ske via video - med ett fysiskt möte med slutkandidat innan anställning. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. SalesOnly får inte längre ta emot eller hantera ansökningar som inkommer via mail då detta strider mot direktiven i GDPR. För att din ansökan ska behandlas måste du skicka in din ansökan via Ansök här i annonsen
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning, Account Manager
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av SalesOnly
Sista ansökningsdag 24 okt 2021 (32 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

SalesOnly är specialister på att rekrytera säljare och säljchefer. Vår ambition är att bli nordens största affärsplattform för försäljning, framtidens försäljning. Vi bygger hållbara och lönsamma säljorganisationer tillsammans med människor som vill vara med på resan.