Vill du ha en utvecklande roll i en lyhörd och inkluderande organisation? Välkommen till HBV! Vi har känsla för goda affärer och driver offentligt inköp hos allmännyttan framåt!

Till en nyinrättad tjänst som HR-partner söker vi dig som har erfarenhet av att arbeta med HR-frågor ur ett brett perspektiv och i kombination med löneadministration.

Ditt uppdrag
Vi är ett mindre och växande företag som drivs av höga ambitioner och en vilja att alltid utvecklas. Våra medarbetares kompetens är vår styrka och framgång. Som HR-partner kommer du att ha en viktig roll och vara inkluderad i HBVs utveckling och med målet att vi fortsätter att vara en attraktiv och utvecklande arbetsplats.

Vi som jobbar i mindre företag upplever det som spännande att yrkesrollerna innehåller en bredd och att vi dagligen växlar mellan operativa och strategiska uppgifter. I tjänsten som HR-partner har vi bakat in en kombination av att ansvara för löneadministration och att vara generalist inom HR. Förutom löneadministration är du ett konsultativt stöd till chefer i rekrytering, on-boarding, arbetsrättsliga frågor, arbetsmiljö, rehabilitering, lönerevisioner, kompetensutveckling med mera. Vidare så håller du dig uppdaterad på det senaste inom HR, utvecklar processer, policyer, rutiner och håller dessa aktuella och levande.

Vem söker vi
Vi söker dig som har en akademisk examen inom HR/PA eller en annan likvärdig utbildning. Du har jobbat några år och har erfarenhet inom samtliga HR-processer och med en fördjupad kompetens inom arbetsrätt och lönefrågor.

Har du jobbat operativt med löneadministration i kombination med HR så är det meriterande.

Som person är du ansvarstagande och kan självständigt driva ditt arbete framåt. Du ser till att saker och ting blir gjorda och tar ägandeskap. Du har en god förmåga att kommunicera, gillar att samarbeta och ser dina insatser ur ett helhets- och affärsmässigt perspektiv. Med en hög integritet har du lätt för att skapa förtroende.

Vi erbjuder
HBV arbetar för att skapa en arbetsmiljö där medarbetare trivs och mår bra. Vi erbjuder bland annat rikskort, friskvårdsbidrag, extra semesterlöneersättning, företagshälsovård och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Anställningen omfattas självklart av kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension.

HBVs huvudkontor finns i attraktiva lokaler vid Globen.

Ansökan
Välkommen med din ansökan redan idag då vi löpande arbetar med urval och intervjuer.

Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta HR-konsult Anna-Lena Lehto, anna-lena.lehto@hbv.se 070-824 89 04.
Facklig representant för Unionen Elin Larsson, 08-556 765 47.
Mer info
Kontaktperson Anna-Lena Lehto
Telefon 070-824 89 04
Område Stockholms stad
Yrkesroll HR & Personal
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida https://www.hbv.se/
Sista ansökningsdag 25 apr 2021 (11 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

HBV är en inköpsfunktion som ägs av Sveriges allmännyttiga bostadsbolag. Verksamheten drivs utan vinstintressen och eventuellt överskott ges tillbaka till medlemmarna. Vi genomför samordnade upphandlingar för varor och tjänster kopplade till byggnation, renovering och förvaltning av fastigheter. Vi är verksamma inom 48 ramavtalsområden och med dryga 200 ramavtal hjälper vi dagligen våra medlemmar att förvalta och utveckla boendet för sina hyresgäster.