Supply Planner Assistant till Synsam

Supply Planner Assistant till Synsam

Om företaget

Synsam är idag Nordens ledande optikkedja inom Eye Fashion och ögonhälsa med sammanlagt 430 butiker i Sverige, Norge, Finland och Danmark. I Sverige är Synsam en expanderande detaljhandelskedja med idag drygt 180 butiker- från Kiruna i norr till Ystad i söder. Med hög kompetens, teknologi som ligger i framkant och stort engagemang erbjuder de sina kunder personliga och prisvärda kvalitetslösningar. Synsams styrka återfinns i sina medarbetare vilket blir avgörande i mötet med kunden. "Den dag vi slutar bli bättre slutar vi vara bra. Vi är ärliga mot varandra och håller vad vi lovar."

Om tjänsten

Nu söker vi en Supply Planner Assistant till Synsams supply chain-team som idag består av fem personer. Dina dagliga arbetsuppgifter kommer att bestå utav varupåfyllnad från centrallagret till butikerna i norden, beräkna inköp ifrån leverantörer och ha daglig kontakt med leverantörerna för att kunna leveransplanera och säkra lagertillgång. Du kommer även att göra en del inköp direkt från leverantörerna samt ha kontinuerlig kontakt med butikerna för att stämma av behov samt skapa ömsesidig förståelse över rutinerna och logistiken.

Kvalifikationer

För att trivas i rollen som Supply Planner Assistant tror vi att du är en kommunikativ och strukturerad person som gärna har någon sorts bakgrund inom inköp, supply chain eller logistik. Du har även väldigt goda kunskaper inom Excell och är en person som ser förbättringsmöjligheter, du är innovativ samt nyfiken och initiativtagande i ditt sätt att arbeta. Du är samtidigt mycket ansvarstagande och noggrann och ser till att hålla leveranstider.

Vi ser att du är en person som trivs i föränderliga miljöer och där utveckling framåt står i fokus. Du motiveras av att lära dig nytt och arbeta i högt tempo. Det är också meriterande om du har någon erfarenhet från butik, för att enklare förstå vår interna kunds vardag, men det är inget krav.

Tillträde, omfattning och anställning:

Tjänsten är ett konsultuppdrag på initialt 6-9 månader med chans till förlängning. Detta innebär att du kommer bli anställd av oss på Hero. Tillträde önskas så snart som möjligt. Synsam sitter i fina lokaler centralt i Stockholm.

Hur söker du?

Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen "ansök" längst ner i annonsen där du registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Madelaine Roosmark på madelaine.roosmark@hero.se.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, Assistent, Transport & Logistik, Distribution
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Sista ansökningsdag 28 nov (12 dagar kvar)
Visa var

Om arbetsgivaren

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.