Säljkoordinator till Abbott Toxicology

Säljkoordinator till Abbott Toxicology

Om kunden

At Abbott, we're committed to helping people live their best possible life through the power of health. For more than 125 years, we've brought new products and technologies to the world that create more possibilities for more people at all stages of life. Today, 99,000 of us are working to help people live not just longer, but better, in the more than 150 countries we serve. Abbott (former Alere) Toxicology Nordics is a part of Abbott Rapid Diagnostics and we have around 30 colleagues working in the Nordics. As a global leader, we are committed to providing innovative solutions and exceptional support to organizations seeking to detect and deter the abuse of drugs and alcohol. We deliver cutting-edge testing systems and services to a wide variety of industries, including workplace, occupational health clinics, laboratories, family lawyers, drug treatment and rehabilitation centers.

Om tjänsten

Nu finns möjligheten att kliva in i en helt ny roll inom Abbott som säljkoordinator till affärsområdet Toxicology Nordic. Du kommer agera som en servicefunktion och vara ett avgörande stöd för den nordiska säljorganisationen.

I rollen kommer du att sitta med såväl administrativa och koordinerande uppgifter men även jobba med kundvård på befintliga kunder. Dvs en perfekt kombination för dig som finner sälj intressant men som också trivs som spindeln i nätet och har goda administrativa egenskaper. Du kommer att supportera säljteamet, försäljningschefen och övrig ledningsgrupp med säljadministration, mötesbokning och merförsäljning.
Mer ingående innebär rollen att:
  • Hantera, administrera och koordinera offerter, kundavtal och kundrapporter.
  • Mötesbokare/innesälj åt våra Account managers mot nya prospekts samt på befintliga kunder.
  • Arbeta i vårt CRM-system och assistera i arbetet med rapporter och analyser, gärna ta dig an rollen som superuser.
  • Uppdatera Ppt presentationer om verksamheten som säljmaterial.
  • Boka och samordna interna konferenser och möten avseende logi, lokaler och resor inom Norden.
  • Hantera övriga uppgifter som tilldelas dig.
Möjligheter

Abbott Toxicology är en verksamhet som gör vardagen bättre för många människor. I denna välgörande verksamhet kommer du att få möjlighet att bli en otroligt viktig nyckelspelare som får arbeta mot Norden och globalt. En möjlighet att arbeta i ett engagerat team med erfarna, kompetenta och drivna kollegor som efterlever våra värdeord Respect, Teamwork, Commitment och Development. Stora möjligheter till personlig och professionell utveckling. I rollen jobbar du mot eget budgetmål och möjlighet till provision.

Under introduktionen kommer du att få möjlighet att åka med på kundmöten och träffa kunder i framförallt Sverige men även övriga i de nordiska länderna, det innebär lite mer resor under de första månaderna av anställningen.

Din Profil

I denna tillsättning kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi ser att du besitter egenskaper som ambitiös, engagerad och nyfiken. Du vill prestera, nå höga resultat och vill utvecklas inom försäljning. Rollen kräver att du har en prestigelös inställning, är flexibel och trivs i en koordinerande roll. Det är viktigt att du känner stort ansvar för dina arbetsuppgifter och tar ditt arbete på stort allvar. Vi tror att du tidigare har arbetat som säljsupport, koordinator eller inom kundservice. Då du har administrativ erfarenhet är du strukturerad och noggrann. Du är flytande i svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i SAP samt SalesForce (eller annat CRM system) samt är trygg i hela Officepaketet. Har du erfarenhet av alkohol- och drogproblematik eller kunskap inom arbetsrätt är detta meriterande.

Övrigt

Vi söker dig som vill arbeta heltid, Abbott Toxicology sitter i Kista i trevliga lokaler. Tillsättningen är långsiktig och du kommer initialt att bli anställd av Hero med målsättningen att senare bli anställd av Abbott Toxicology. Resor inom Norden är förekommande. Start för tjänsten är så snart som möjligt, gärna i maj eller efter sommaren.

Det här är vårens möjlighet för dig som brinner för kundservice, försäljning och administration. Så sök idag direkt i mobilen! Vid frågor kan du höra av dig till rekryteringsansvarig Madelaine Roosmark på madelaine.roosmark@hero.se
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, Koordinator, Försäljning, Säljsupport
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 14 maj 2019 (24 dagar kvar)
Visa var

Om arbetsgivaren

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.