Säljkoordinator / marknadskoordinator till Bayn Solutions

Säljkoordinator / marknadskoordinator till Bayn Solutions

Om Bayn Solutions

Bayn Solutions är ett svenskt foodtech-bolag som genom mångårig forskning och innovation utvecklat en egen teknologi för att ersätta och reducera socker i livsmedelsprodukter på naturlig väg. I takt med att hälsointresset ökat under de senaste decennierna i samhället så efterfrågar allt fler konsumenter hälsosammare alternativ för att minska eller utesluta sockret i sin kost. Att reducera eller ersätta sockret är dock betydligt lättare sagt än gjort för livsmedelsproducenter. Att "mixtra" med framtagna recept påverkar bland annat producenternas produktionsprocesser, produktionskostnader, hållbarhet, smak, aromer och konsistens.
Bayn har utvecklat en avancerad lösning som ersätter socker 1:1 med naturligt sötade växtfibrer, EUREBA. Det innebär just minimal påverkan på livsmedelsproducenternas verksamhet och med bibehållen smak, konsistens och kvalitet på slutprodukterna. På det här sättet håller Bayn på att lösa en av livsmedelsbranschens allra största utmaningar samtidigt som företaget skapar samhällsnytta genom att i erbjuda konsumenter hälsosammare alternativ, oavsett om det handlar om mat, konfektyr eller dryck.
Ambitionen är att växa kraftigt under de närmaste åren både genom organisk försäljning och förvärv och bli en ledande helhetsleverantör av socker- och kalorireducerade livsmedel. Bayn är ett dotterbolag i företagskoncernen Humble Group. Bland systerbolagen finns varumärken som The Humble Co., Tweek Sweets, Naty, Wellibites, Pändy med flera.

Humble Group är listat på First North och aktiens utveckling har varit mycket positiv under de senaste åren och marknadstrenden för socker-reducerade livsmedel förväntas öka kraftigt kommande år. Läs mer om Humble Group här och reportaget om Bayn Solutions grundare Lucy Dahlgren här.


Positionen


Som Sälj & Marknadskoordinator så kommer du att fungera som en länk mellan Bayns marknadsavdelning respektive säljavdelning. Det är en bred roll som är viktig för att säkerställa att marknadsteamet fokuserar sina marknadsföringsinsatser mot rätt målgrupp och att säljteamet får relevanta leads att arbeta med. Här kommer en sammanställning:

Marknadsanalys & research
  • Research och identifiering av relevanta potentiella kunder på global nivå.
  • Research och identifiering av rätt beslutsfattare.
  • Identifiera leads köpprocess.
  • Identifiera FAQ:s från marknaden.
  • Identifiera vilken typ av innehåll respektive leads behöver och efterfrågar.
  • Identifiera rätt taktiska aktiviteter baserat på intressesignaler från leads.
  • Bidra till utveckla kommunikationen av CVP (customer value proposition) baserat på marknadens efterfrågan och behov.
  • Bidra med idéer till marknadskampanjer och innehåll.
  • Söka efter och hålla sig à jour med branschnyheter.
Leadskvalificering (via telefon/email/LinkedIn)
  • Utgående kontakt till leads (outbound leads) via mail/telefon/LinkedIn (discovery calls, uppföljningssamtal, förse leads med relevant information och svar på frågor/presentationer samt mötesbokning åt AE:s).
  • Inkommande förfrågningar från leads (inbound leads) via email och telefon (discovery calls, uppföljningssamtal, förse leads med relevant information och svar på frågor/presentationer, samt mötesbokning åt AE:s).
  • Connecta med relevanta kontaktytor hos leads på LinkedIn.
  • Publicera egna värdeskapande inlägg på LinkedIn (bygga thought leadership).
  • Inleda dialoger med rätt påverkare och beslutsfattare via LinkedIn.
  • Marknadsföra och engagera leads om att signa upp på nyhetsbrev/magasin etc
Administration
  • Registrera och uppdatera nya leads och kontaktuppgifter.
  • Uppdatera affärshändelser.
  • Registrera och uppdatera att-göra-uppgifter.
  • Lista prioriterade aktiviteter.
  • Sortera leads utifrån kvalificeringsgrad MQL à SQL.
  • Ta fram target account för olika marknader.
  • Följa target accounts på LinkedIn och relevanta medier (för att hålla sig à jour).
Erfarenhet & kompetens

För att lyckas i rollen som Sälj & Marknadskoordinator kommer vi prioritera kandidater som:
  • har arbetat med försäljning eller marknadsföring inom B2B sedan tidigare.
  • har minst 1 års erfarenhet av att arbeta i CRM-, eller marketing automation system.
  • har ett stort intresse för digital marknadsföring eller B2B-försäljning.
  • framför allt har följande egenskaper; strukturerad, analytisk, nyfiken och socialt kompetent.
  • flytande engelska i tal och skrift.
Rekryterande chef på Bayn Solutions är Mats Källqvist, VD.

Anställningsvilkor

Bayn har som mål att rekryterad kandidat skall starta senast i Q4 2021. Omfattningen på tjänsten är på heltid med utgångspunkt från deras kontor på Södermalm i Stockholm. - Fast månadslön (förhandlas individuellt) + bonus.
  • Pension
  • Semester
  • Friskvård - Nödvändiga arbetsverktyg.
Headhuntinguppdraget genomförs av Closers AB och ansvarig för uppdraget är Robert Conzato som nås på robert.conzato@closers.se vid eventuella frågor.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Marknadsföring, Marknadskoordinator
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 7 nov 2021 (51 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.