Norsktalande supportmedarbetare över sommaren till NordicInfu Care

Norsktalande supportmedarbetare över sommaren till NordicInfu Care

Om kunden

För vår kund Nordic Infucares räkning ska vi nu tillsätta en norsktalande deltidsmedarbetare till deras tekniska supportteam. NordicInfu Care AB är ett stort växande bolag som finns i hela Norden och omsätter drygt 1 miljard SEK. NordicInfu Care tillhandahåller medicinteknisk utrustning, läkemedel och support som underlättar behandling i hemmiljö på den nordiska marknaden. Läs gärna mer på hemsidan http://www.infucare.se/. Kontoret ligger i mycket ljusa och fräscha lokaler centralt i Alvik.

Om tjänsten

Den tekniska supporten behöver nu en medarbetare som kan arbeta heltid under sommaren och extra vid behov. Du kommer att ta emot samtal och mail från norska användare och kliniker så du behöver vara flytande i norska i både tal och skrift. Rollen innebär att du supporterar och hanterar reklamationer för kliniker och användare av tekniska hjälpmedel inom diabetes.

Du kommer framförallt att:
  • Supportera användare och kliniker via mail och telefon
  • Ansvara för hantering av reklamationer
  • Övrig administration
Möjligheter

Detta är en möjlighet för dig som söker ett långsiktigt deltidsarbete. Vill du vara med och göra skillnad genom att hjälpa andra människor och vill utvecklas och utmanas tillsammans med trevliga kollegor är detta en chans du inte får missa!

Egenskaper
Vi ser gärna att du arbetat med någon form av kundservice och kommunikation. Du har ett tekniskt intresse och en god förmåga att guida användarna på ett pedagogiskt sätt. Du kommer att ha daglig kontakt med kliniker och användare så din känsla för att göra det lilla extra är mycket viktig. Du är kommunikativ och mån om samarbete. Vidare tror vi att du är lösningsorienterad och ser positivt på de utmaningar du stöter på. Du behöver även vara bekväm med engelska i tal och skrift. För att trivas i rollen bör du ha goda datakunskaper, tycka om problemlösning samt gärna ha erfarenhet av att jobba i Salesforce.

Meriterande
  • Det är starkt meriterande om du har erfarenhet av diabetes typ 1
  • Erfarenhet av arbete på en supportavdelning, gärna med medicinteknisk utrustning
Tillträde och omfattning
Start för tjänsten är omgående med hänsyn till eventuella uppsägningstider. Arbetstiderna är vardagar på ett individanpassat schema anpassat till hur mycket man kan jobba. Detta är ett konsultuppdrag där du arbetar via Hero. Vi på HERO är kollektivavtalsanslutna och erbjuder fina förmåner med fokus på välmående och hållbarhet till alla våra anställda. För frågor om tjänsten och processen vänligen kontakta Madelaine Roosmark Madelaine.roosmark@hero.se
Mer info
Kontaktperson Madelaine Roosmark
Telefon 0709306645
Område Stockholms stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 25 maj 2021 (38 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.