Kundtjänstmedarbetare till ESSVE Sverige

Kundtjänstmedarbetare till ESSVE Sverige

Om företaget

ESSVE är en marknadsledande leverantör av skruv och infästning som försett den nordiska marknaden med produkter sedan 1970. ESSVE står för kvalitet och innovation och har flera gånger tagit banbrytande innovationer till marknaden. All utveckling sker i nära samarbete med nordiska hantverkare vilket leder till att ESSVE toppar listor över starkaste varumärken i branschen år efter år.

ESSVE har ca 200 anställde med egna kontor i 10 länder i Europa och Asien. Bolaget har vuxit snabbt sedan 2012 och går från att vara ett skandinaviskt varumärke till att växa globalt. Omsättningen är idag 1 miljard SEK med dubbelsiffrig årlig tillväxt.

ESSVEs framgång bygger på en unik företagskultur och samspelet mellan människorna som arbetar där. Det är en platt organisation med beslutsvägar och alla medarbetare är viktiga för företagets utveckling.. ESSVE grundades 1970 och har rötterna i den svenska entreprenörs- och innovationstraditionen, huvudkontoret är placerat i Kista.

Om tjänsten

ESSVE söker efter en kundtjänstmedarbetare som vill vara med på en och vara med och bygga upp nya rutiner tillsammans med dina kollegor. Du kommer arbeta med arbetsuppgifter som bland annat inkluderar:
  • Orderhantering
  • Support till bolagets kunder och interna säljorganisation
  • Leverans och produktfrågor
  • Svara på inkommande e-mail och telefonsamtal
  • Fakturahantering
  • Problemlösning
  • Övrig administration
Din profil

ESSVE söker efter dig som är driven, lösningsorienterad och brinner för att leverera service i världsklass. Du är en lagspelare som trivs i en organisation med högt tempo och snabba beslutsvägar. Om du får tjänsten är du antagligen prestigelös, trygg i din egen förmåga och är engagerad i att skapa bästa lösning för kunden.

För att lyckas och trivas inom rollen ser vi följande som meriterande:
  • Utpräglad servicekänsla
  • Branscherfarenhet eller brinnande intresse för detaljhandeln/bygg/bygghandel
  • Har en bakgrund inom kundservice, försäljning eller administration
  • Har ett tekniskt intresse och kan snabbt lära sig nya system
  • Tidigare erfarenhet av Microsoft Dynamics
Tillträde, omfattning och anställning:

Tjänsten är på heltid med kontorstider måndag till fredag 07.30 till 16.30. Kontoret är beläget i Kista. De första 6 månaderna är du anställd utav oss på Hero och sedan är förhoppningen att kommer över till oss på ESSVE . Start är omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid.

Hur söker du?

Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen "ansök" längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Christoffer Sperring på christoffer.sperring@hero.se.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

"We are heart working"

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.
Mer info
Kontaktperson Christoffer Sperring
Telefon 070 977 8579
Område Stockholms stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 19 apr 2021 (46 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.