Kundservicemedarbetare till GS1

Kundservicemedarbetare till GS1

Om kunden

GS1 Sweden ingår in en världsomspännande organisation som utvecklar standarder för varu- och informationsflöden som effektiviserar företags affärsprocesser och förenklar handel globalt och lokalt. I över 35 år har företagets drivkraft varit att förändra och förbättra företag- och branschers möjlighet att utveckla sina affärer och verksamheter. GS1 Sweden är en del av GS1s globala nätverk med mer än 110 lokala GS1-organisationer i nästan 150 länder. Företaget verkar för att utveckla och sprida globala, branschneutrala standarder och lösningar som förbättrar värdekedjan.

Om tjänsten

Är du en glädjespridare som alltid har fullt fokus på att jobba för att ge bästa möjliga kundservice och bygga långsiktiga kundrelationer? Vår kund GS1 söker nu en kundservicemedarbetare med de egenskaperna till deras härliga lokaler mitt i Stockholms City. I rollen kommer du att supportera befintliga kunder i olika typer av tekniska ärenden vilket innebär att du kommer arbeta mycket med felsökning. Det innefattar daglig kontakt över mail och telefon med kunder för att hantera inkommande ärenden. För att öka kunskapen om GS1-standarden så håller de utbildningar för deras kunder. Dessa utbildningar kommer du hålla i vilket kräver en pedagogisk förmåga att tala till kunderna.

Egenskaper

I rekryteringen till rollen som kundservicemedarbetare på GS1 kommer vi att värdera dina personliga egenskaper mycket högt. För denna roll söker vi dig som älskar och brinner för service. Du som inte vill att kunden endast ska vara nöjd med att få ett svar utan som kommer välja att lägga tid på att bygga långsiktiga kundrelationer. Du ser möjligheter och är lösningsorienterad. Du har en analytisk förmåga och har lätt för att lära dig system, vi ser gärna att du även har ett tekniskt intresse men det är inget krav. Teamet tror mycket på idéer och initiativ, de söker en kollega som har liknande synsätt i sitt arbete. Rollen ställer givetvis krav på en god administrativ förmåga och noggrannhet. Det kommer att vara av största vikt att du motiveras av att ta del i utveckling, att vara lyhörd för nya arbetssätt och har viljan att lära andra och har inställningen att det inte finns någonting du inte kan lära dig!

Möjligheter:

Du kommer på GS1 få möjligheten att bidra till att utveckla kundservicefunktionen och vara delaktig med att komma med idéer och förslag. Du kommer att arbeta med ett väldigt kompetent team där ni tillsammans kan växa. Detta är en visstids anställning på 1 år och under den perioden kommer du att vara anställd utav vår kund GS1. Arbetstiderna är mellan kl. 8-16:30 och kontoret är beläget i centrala Stockholm. Tillsättning för tjänsten är snarast möjligt.

Har du kommit så här långt tycker jag att du eller den kompis du tänker på ska söka tjänsten! Vi ser fram emot att höras vid så snart din ansökan är inskickad!

Har du frågor kontakta Madelaine Roosmark, madelaine.roosmark@hero.se
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 31 dec 2019 (25 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.