Kundservicemedarbetare till Förlagssystem

Kundservicemedarbetare till Förlagssystem

Förlagssystem erbjuder logistiktjänster och deras största uppdragsgivare är bokförlag, bokklubbar samt internet-bokhandlare. Dessutom har företaget Sveriges bredaste sortiment av böcker mot bokhandeln. På senare tid har de även breddat sitt erbjudande och erbjuder sina tjänster till marknader utanför bokbranschen, då under varumärket Proflog

Förlagssystem omsätter cirka 270 Mkr och har omkring 220 anställda. Huvudkontoret är beläget i Stockholm medan lagret, produktionen och flera administrativa funktioner finns i Falun.

Tjänsten är placerad i Stockholm. Söker du ett varierande och roligt arbete med mycket kundkontakt kan det här vara jobbet för dig.

Om rollen

Är du en glädjespridare som alltid har fullt fokus på att jobba för att ge bästa möjliga kundservice? Vår kund Förlagssystem söker nu en kundservicemedarbetare med de egenskaperna till deras härliga kontor i Stadshagen.

De huvudsakliga arbetsuppgifterna innefattar:
  • Ansvara för att inkommande ärenden från uppdragsgivare och slutkunder hanteras snabbt och korrekt. Ärenden kommer främst in via mejl och telefon
  • Orderadministration
  • I övrigt inom avdelningen förekommande uppgifter och tjänster
  • Medverka i arbetet för att utveckla avdelningen
  • Orderhantering
  • Returhantering
  • Reklamationshantering
  • Underhåll av kundregistret
Du rapporterar till Kundservicechef.

Vem är du?

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från kundservicearbete. Du är mycket serviceinriktad, noggrann och trivs med administrativa arbetsuppgifter. Du ser möjligheter och är lösningsorienterad. Vidare är du stresstålig och kan jobba i ett högt tempo om arbetet så kräver.

Vi sätter stort värde på personliga egenskaper och söker dig som vill arbeta för att uppnå Förlagssystem mål att bli branschens bästa Kundservice! Du kommer att bli en del av ett glatt och humoristiskt team där man har roligt ihop. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift och då vi hanterar flera olika system är god datavana en förutsättning.

Arbetstider, tillträde och omfattning:

Arbetstiderna är under måndag till fredag, kontorstider med viss flexibilitet. Detta är initialt ett konsultuppdrag då du blir anställd utav oss på Hero men med möjlighet till övertag av kunden efter 6 månader. Tillträde för tjänsten är i augusti.

Hur söker du?

Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen "ansök" längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Madelaine Roosmark på madelaine.roosmark@hero.se.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

"We are heart working"

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 30 juli 2020 (16 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.