Inköpare till Alfort & Cronholm AB

Inköpare till Alfort & Cronholm AB

Om kunden:

Alfort har en anrik, lång historia sedan 1906. Från renodlad färgtillverkare till att idag driva och utveckla egna varumärken inom måleriverktyg och tillbehör- samt tillhandahålla och sälja externa välkända varumärken. Bra produkter för hus, hem och trädgård.

Om rollen:

AB Alfort & Cronholm söker nu en inköpare till deras kontor i Bromma. Du kommer ha ansvara för bl a förbrukningsartiklar, där du självständigt köper in ca 2000 artiklar från 80 olika leverantörer. Du arbetar i ett team tillsammans med ytterligare en inköpare samt har ett nära samarbete med andra avdelningar internt som bland annat sälj, marknad och ekonomi. Du kommer arbeta nära produktcheferna och även produktutvecklarna. Rollen innebär även regelbundna leverantörsmöten. Du ansvarar för att bygga och vid behålla en god relation till både leverantörer och kunder.

Arbetsuppgifter:
  • Orderhantering och leveransbevakning
  • Priskontroll och fakturahantering
  • Artikelvård och registrering av artiklar
  • Vidareutveckla ett konkurrenskraftigt sortiment
  • Vara med i leverantörförhandlingar och ha hand om leverantörskontakter och övriga externa samarbeten.
  • Implementera nya varuområden enligt plan
  • Optimera inköpspriser, leverantörsavtal och inköpsbonusar m.m.
  • Underhåll av produktsortiment, information och artikeldata.
  • Vara stöd till säljorganisationen/kundservice i produktfrågor m.m.
Kvalifikationer:

Vi söker dig som har någon form av eftergymnasial inköpsutbildning alternativt yrkeserfarenhet från liknande arbetsuppgifter.

Som person ser vi gärna att du är prestigelös, positiv och kommunikativ. Du kommer ha mycket kontakter i rollen och vi ser gärna att du är en social och utåtriktad person som tycker om att bidra och skapa en gemenskap på arbetsplatsen.

Du är trygg i dig själv, driven och kan arbeta självständigt. För att lyckas i rollen långsiktigt tror vi även att du är noggrann, har ett strukturerat arbetssätt och är en engagerad medarbetare som gillar att ta ansvar.

Vi hoppas även att du:
  • Talar och skriver på svenska och engelska
  • Har god systemvana
Meriterande:

Erfarenhet från system IFS och RELEX

Tillträde/Omfattning:

Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Arbetstider är kontorstider men möjlighet till flex och man utgår ifrån en 38,75 timmarsarbetsvecka.

För frågor om processen eller tjänsten vänligen kontakta rekryteringsansvarig
Anna Hommerberg anna.hommerberg@hero.se 073-325 38 92.
Vi ser fram emot din ansökan!

"We are heart working"

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi, Inköpare
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 10 mars 2020 (48 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.