Controller till Nymans Ur 1851

Controller till Nymans Ur 1851

Kunden

AB Nymans Ur 1851 är ett svenskt familjeföretag inom klock- och smyckesbranschen med en historia som har sin begynnelse år 1851. I företaget ingår följande butiker: Nymans Ur 1851 i Stockholm och Västerås, KRONS i Stockholm samt Klockmaster i Västerås. Nymans Ur driver även den auktoriserade e-handelsbutiken av märkesklockor och smycken online, klockor.nu.

Under december 2015 lanserade Nymans Ur även ett eget smyckemärke, Rare Jewelry, som är i high-end segmentet och tillverkas i en ateljé på Östermalm. Nymans Ur har även Nordens största och mest moderna serviceverkstad för klockor. Urmakarna är alla certifierade och har en utbildning från IHU Urmakarskolan och dessutom specialutbildningar för de varumärken Nymans Ur representerar. Utöver urmakarna i serviceverkstaden finns även urmakare i butikerna för att kunna erbjuda service på plats. Huvudkontoret är beläget i Stockholm city på Östermalm.


Arbetsuppgifter och ansvar

Nu söker Nymans Ur 1851 en Controller, detta är ett föräldravikariat som kommer löpa på ett drygt år med möjlighet att bli förlängd eller övertagen av kund efter det. I rollen som Controller kommer du vara en viktig del av ekonomiavdelningen, ett team på 4 personer. Du är ansvarig för budget- och uppföljningsprocesser i samarbete med ekonomichefen.

Dina ansvarsområden är huvudsakligen:
  • Förbereda de månatliga interna finansiella rapporterna med korrekt och relevant information till enhetschef och ledning.
  • Analys- och kostnadsuppföljningsarbete.
  • Kontroll och uppföljning av processer i butik.
  • Avstämningar i samband med bokslut på månads- och årsbasis.
  • Deltagande i projekt och utredningar för ständig effektivisering och förbättring ur finansiellt perspektiv.
  • Delta i upprättandet av budgetar och prognoser.

Kvalifikationer


Vi söker dig som har arbetat som controller i minst 5 år och har erfarenhet från arbete med redovisning, bokslut och prognoser. Du trivs att arbeta i grupp och är en person som hjälper till där det behövs. Vidare ser vi att du har:
  • En akademisk utbildning
  • Bakgrund inom redovisning och controlling.
  • Relevant erfarenhet (retail, arbetat med effektiviseringsarbeten).
  • Mycket goda kunskaper i Svenska och Engelska, i såväl tal som i skrift.
Tillträde, omfattning och anställning

Tjänsten är ett föräldravikariat på drygt ett år. Heltid under kontorstider, med start i mars. Tjänsten kan även leda till förlängning eller anställning hos kund.


Hur söker du?


Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen "ansök" längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Madelaine Roosmark på madelaine.roosmark@hero.se.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

Vi har redan gjort vårt medieval och vill därför inte bli kontaktade av andra rekryteringsföretag, annons- och mediesäljare.

"We are heart working"

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi, Controller, Redovisningsekonom
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd, Vikariat
Sista ansökningsdag 18 mars (25 dagar kvar)
Visa var

Om arbetsgivaren

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.