Customer Service Agent - Hemfrid Stockholm

Customer Service Agent - Hemfrid Stockholm

Hemfrid är företaget som har varit med att bygga en helt ny bransch, hushållsnära tjänster. Vi är just nu inne i en stark tillväxtfas och söker en Customer Service Agent till vårt huvudkontor i Stockholm.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som Customer Service Agent arbetar du med att skapa den mest omtänksamma kundupplevelsen i relationen till våra potentiella och befintliga kunder. Du tillhör avdelningen för Kundrelationer som ansvarar för kundservice och är "first line support" för alla kundfrågor både via mail, chatt, sociala medier och telefon.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att hjälpa befintliga och nya kunder vid frågor och synpunkter. Du har ett stort ansvar för att säkerställa hög kundnöjdhet och arbetar i varje moment med att hitta de bästa lösningarna och överträffa kundens förväntningar. Du är en del av ett team med samma arbetsuppgifter och du samarbetar dagligen med kolleger i hela företaget.

På Hemfrid blickar vi alltid framåt, mot nya destinationer och mål. Under kommande åren kommer vår Kundserviceavdelning växa och vi söker därför dig som vill vara en del av vår tillväxt och som trivs i en bransch och verksamhet under ständig förändring.

Du kommer bl.a. arbeta med:
  • Kundservice
    • Leverera branschens bästa kundupplevelse
    • Hjälpa intressenter/kunder vid frågor och synpunkter
    • Besvara e-mail, inkommande samtal samt konversationer i sociala medier och chatt
    • Inbokning, ombokning och avbokning av uppdrag
    • Löpande merförsäljning av Hemfrids tjänster som fönsterputs, storstädning, utökning av abonnemang etc.
  • Administrativa kundärenden som:
    • Hantera pauser och av- och ombokningar från kunder
    • Besvara betalnings- och fakturafrågor
    • Uppdatering och upplägg av kund- och företagskort
    • Avtalsändringar, städupplägg
    • Hantera eventuella skade-, missnöje- och reklamationsärenden
    • Avslut med målet att behålla kunden
    • Beröm och feedback

Vi letar efter dig som


För oss är din personlighet viktigast - vi söker dig som är kundfokuserad, kommunikativ och lösningsfokuserad. Du trivs i en roll där snabb support och leverans förväntas, och får energi av att nå mål och leverera service i världsklass. Då du kommer ha många kontaktytor, såväl externt som internt, tror vi att du är en stark relationsbyggare och samarbetsfokuserad. För dig är det där "lilla extra" en självklarhet!

Utöver detta ser vi att du:
  • Har god erfarenhet från service och kundbemötande
  • Högt meriterande om du tidigare har arbetat som kundservicemedarbetare
  • Pratar och skriver flytande svenska samt engelska
  • Har god data- samt systemvana, meriterande om du har arbetat i Salesforce

Vi erbjuder


Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en organisation som har stor trovärdighet på marknaden och som aldrig står stilla. Som Customer Service Agent räknar vi med att du vill bidra med dina idéer och förbättringstänk, vilket du ges stora möjligheter till. Självklart har vi kollektivavtal och diverse förmåner.

Hemfrid har dessutom utsetts till ett av 2020 samt 2021-års Karriärföretag och har under åren fått ta emot utmärkelser så som Mäster-Gasell, ett av Sveriges 12 Best Managed Companies och har även tilldelats priset Digital Workplace Award.

Övrig information

Tjänsten som Customer Service Agent är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde för tjänsten är omgående enligt överenskommelse. Tjänsten är på heltid (40h/v) och vår kundrelationsavdelning är bemannad vardagar 06 - 19, det kan även komma att innefatta helgarbete så du behöver kunna arbeta under dessa tider. Arbetet förläggs på Hemfrids huvudkontor på Rosenlundsgatan 40 i Stockholm.

Ansökan

Har du kommit så här långt? Då låter kanske ovan beskrivning som något för dig!

För att kunna göra en så rättvis och objektiv bedömning som möjligt använder vi oss av urvalstester i denna rekrytering.

Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Mimmi Nobel, Talent Acquisition Partner, på rekrytering@hemfrid.se.

Om Hemfrid

Hemfrid startades 1996 av Monica Lindstedt. Sedan dess har vi varit en pionjär på marknaden och idag är vi runt 2 400 medarbetare som hjälper våra kunder att göra livet enklare. Vi underlättar vardagen med tjänster som städning, trädgårdshjälp, flytt, enklare hantverk, återvinning och mycket annat. Hemfrid är också en viktig samhällsaktör och integrationsmotor då många av våra anställda får sitt första jobb i Sverige hos oss. Läs gärna mer på vår karriärsida: www.hemfrid.se/karriar.

Välkommen till Hemfrid!
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 15 aug 2022 (40 dagar kvar)