Bemanningschef till Hemfrid

Bemanningschef till Hemfrid

Som Bemanningschef på Hemfrid får du kliva in i en snabbrörlig och energifylld miljö i ett starkt och framgångsrikt bolag. I rollen som Bemanningschef står planering, personalansvar, och kundhantering i fokus - låter det som något för dig? Läs mer nedan!


Dina arbetsuppgifter


I rollen som Bemanningschef söker vi dig som har erfarenhet av en ledarskapsroll och trivs med ett operativt arbete med hög arbetsintensitet. I din roll har du ett personalansvar för ca. 35-40 hemfridare (städare). Din personal arbetar ute hos våra kunder och därför sker mycket av den dagliga kontakten via samtal, mail och sms. Du rapporterar till Distriktschef som har ett ledaransvar för det aktuella distriktet där flera Bemanningschefer ingår. Tillsammans med Distriktschef arbetar ni mot måltal så som omsättning, TB, NPS, ENPS.

En stor del av din tjänst innebär personalplanering genom schemaläggning på kort och lång sikt. Du startar din arbetsdag med varierande arbetsuppgifter så som att ersätta vakanser på grund av frånvaro, kommunicera ut nya städuppdrag till din personal och informera våra kunder kring eventuella förändringar. På lång sikt kommer du planera semestrar, planera in din personal hos nya kunder och se till att vårt resursbehov matchar vårt kundinflöde.

Du har kunden i fokus och ser alltid till att våra kunder är nöjda med vår service och kvalitet. Tillsammans med avdelningen för kundrelationer arbetar du med att säkerställa att våra kunder får en bra tjänsteupplevelse. I kundkontakten ingår även merförsäljning av våra tjänster, uppföljning och hantering av diverse ärenden. Tillsammans arbetar hela teamet mot att leverera en kundupplevelse i världsklass.

Vi letar efter dig som

Vi söker dig som känner lika stort engagemang för att dina kunder ska bli nöjda som att ditt team ska vara motiverat. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är lösningsfokuserad, målinriktad och strukturerad. Du tar ett tydligt chefsansvar och trivs i en personalintensiv bransch. Ett brinnande intresse för kundnöjdhet är ett måste för oss, här har vi kunden i fokus - varje dag!

Utöver detta ser vi gärna att du:
  • Har god erfarenhet från servicebranschen
  • Har erfarenhet från en ledarskapsroll med personalansvar
  • Vill jobba på ett dynamiskt företag under tillväxt
  • Är trygg i att kommunicera både på engelska samt svenska då vår personal talar båda o/e något av språken
  • Har en eftergymnasial utbildning inom personalvetenskap, management, ekonomi eller motsvarande (meriterande)
  • Har B-körkort (meriterande)
Vi erbjuder
  • Självständigt och utvecklande arbete där du får driva ditt team till framgång
  • Personlig utveckling i service och ledarskap
  • En mångkulturell organisation som verkar i en spännande bransch
  • Att vara med på Hemfrids tillväxtresa att ta hushållsnära tjänster till nästa nivå
  • Självfallet har vi också kollektivavtal, friskvårdsbidrag, personalrabatter, sociala aktiviteter och tillämpar individuell lönesättning
Övrig information

Tjänsten förväntas tillsättas med start Q1 2021. Tjänsten är på heltid 100 %.


Ansökan


Låter den här tjänsten som något för dig? Då tycker vi att du ska söka redan idag! Rekryteringsprocessen pågår löpande till dess att vi tillsatt tjänsten.

För att kunna göra en så rättvis och objektiv bedömning som möjligt använder vi oss av urvalstester i denna rekrytering. Vid frågor om tjänsten eller processen är du varmt välkommen att kontakta Jessica Magnusson, HR-specialist: jessica.magnusson@hemfrid.se / +46840912650.

Välkommen till Hemfrid, vi hoppas att du vill vara vår nästa kollega! :)
Mer info
Kontaktperson Jessica Magnusson
Telefon 0840912650
Område Stockholms stad
Yrkesroll Organisation & ledning, Chefsbefattningar
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Idag (0 dagar kvar)