Bemanningschef med kund- och personalansvar till Hemfrid i Stockholm

Bemanningschef med kund- och personalansvar till Hemfrid i Stockholm

Vår tillväxtresa fortsätter och nu vill vi bli fler Bemanningschefer på vårt Stockholmskontor. Rollen är en ny tjänst som vi pilotar på några av våra geografiska områden med syfte att optimera vår kärnaffär. Gillar du ett arbete med hög arbetsintensitet där kundservice och bygga starka team är i fokus? Då kan detta tjänst vara rätt för Dig!


Om tjänsten


I rollen som Bemanningschef för vårt serviceteam har du en viktig roll för både våra kunder och vår personal. Du kommer ha ett personalansvar för ca. 15 Hemfridare som arbetar i vårt specialistteam Serviceteamet. Våra medarbetare i detta team är specialister på vikarieuppdrag, storstädningar, fönsterputs och andra specialuppdrag. Du ansvarar i denna roll för den kortsiktiga schemaläggningen i ditt område och samarbetar tätt med ditt team på fältet (Hemfridarna) och teamet på kontoret (Bemanningschefer och Områdeschef). I denna tjänst är det viktigt att du trivs med att skapa goda team då vi tror att bra relationer är A och O för trivseln på arbetsplatsen. Vi ser gärna att du är ute på fält och arbetar med dina medarbetare och även lägger tid på sociala aktiviteter och feedback.

I din roll ansvarar du även för de kunder som köper våra tilläggstjänster. Ditt uppdrag är att se till att kunderna då får bästa möjliga service, snabb leverans och snabb återkoppling vid eventuella missnöjen eller frågor. Vid behov stöttar du även upp Områdeschef som är huvudsakligen kundansvarig i ert område.

Dina Bemanningschefskollegor ansvarar för den långsiktiga schemaplaneringen och har i sin tur ett personalansvar på ca. 35 Hemfridare. Områdeschefen i teamet är huvudsakligen kundansvarig och den är även denna du rapporterar till. Områdeschef rapporterar i sin tur till Regionchef. Tillsammans arbetar ni mot måltal som omsättning, tb1, merförsäljning, sjukfrånvaro etc.

Vi letar efter dig som

Vi söker dig som känner lika stort engagemang för att dina kunder ska bli nöjda som att ditt team ska vara motiverat. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är lösningsfokuserad, stresstålig, har ett högt engagemang och är förändringsorienterad. Utöver detta ser vi gärna att du har:
  • God erfarenhet från servicebranschen
  • Erfarenhet från en ledande befattning
  • Vill jobba på ett företag under tillväxt, där det händer saker hela tiden
  • Har hög integritet, är flexibel, positiv och en "doer"
  • Meriterande om du besitter en eftergymnasial utbildning inom personalvetenskap, service management, ekonomi eller motsvarande

Vi erbjuder

  • Självständigt och utvecklande arbete med stort ansvar
  • Personlig utveckling i service och ledarskap
  • En mångkulturell organisation med stor trovärdighet på marknaden
  • Att vara med på Hemfrids tillväxtresa att ta tjänster i hemmet till nästa nivå
  • Självfallet har vi också kollektivavtal, friskvårdsbidrag, personalrabatter och tillämpar individuell lönesättning
  • Och... vi vill även ha kul tillsammans och spenderar gärna tid på sociala aktiviteter så som teambuilding inom regionen samt har större kontorsmöten med hela företaget 1 ggn/månad.

Övrig information


Tjänsten är på heltid 100 % och arbetstiden är förlagd måndag-fredag 07-16. Vi sitter i härliga lokaler på Rosenlundsgatan 13 vid Mariatorget.


Ansökan


Har du kommit såhär långt? Då låter kanske ovan beskrivning som något för dig! Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Jessica Magnusson: jessica.magnusson@hemfrid.se.
Välkommen till Hemfrid!
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Organisation & ledning, Chefsbefattningar
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag Idag (0 dagar kvar)
Visa var