Lönespecialist till Hemfrid

Lönespecialist till Hemfrid

Rollen och huvudsakliga arbetsuppgifter

I rollen som Lönespecialist på Hemfrid är du en del av vår Ekonomiavdelning bestående av 12 personer fördelat på tre funktioner; redovisning, lön och controlling. På lön arbetar idag en Lönechef samt fyra Löneadministratörer.

I din roll kommer du att arbeta brett inom hela lönekedjan i systemet Hogia. På Hemfrid arbetar ca 2300 medarbetare, av dessa är ca över 2100 kollektivavtalsanställda, och 200 tjänstemän som arbetar på tim- såväl som fastanställningar. Utöver samarbeten inom avdelningen kommer du ha mycket kontakt med chefer och medarbetare på Hemfrid likaväl som externa kontakter för daglig support och service.

Du kommer bl.a. arbeta med:
  • Löneadministration
  • Hantering och kontroll av löner, reseräkningar, tidrapporter
  • Kollektiv- samt tjänstemannalöner
  • Anställningsavtal
  • Pension & försäkringar
  • Utveckling och implementering av lönesystem och diverse utvecklingsarbete
  • Daglig support till chefer och anställda via telefon, mail och direktbesök
Om dig

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är strukturerad, driven och inte rädd för att kavla upp ärmarna då det behövs. I din specialistroll ser vi gärna att du har god förmåga att arbeta självständigt i hela löneprocessen, tar ansvar för dina arbetsuppgifter samtidigt som du trivs att arbeta nära dina kollegor i teamet. Du har ett intresse av att driva förbättringar inom området och tar egna initiativ, är lösningsfokuserad och har ett högt engagemang.

Då rollen är bred är det även viktigt att du är prestigelös och trivs i en snabbfotad miljö så som Hemfrid verkar i. Hemfrid är ett företag under ständig förändring. Därför ser vi gärna även att du har ett intresse och kunskap för system, effektivisering och digitalisering vilket du, tillsammans med Lönechef, kommer driva diverse förbättringsarbeten.

Din bakgrund

Vi söker dig som har mycket god erfarenhet av en tidigare roll som Lönespecialist, alternativt att du har motsvarande erfarenhet genom flerårigt arbete som lönekonsult eller senior löneadministratör där du självständigt arbetat inom hela lönekedjan. Du har god kunskap i Hogia samt gärna MS Office. Du har arbetat med implementering av lönesystem, genom att själv ha drivit implementeringen alternativt varit en del av projektet. Du är trygg i att tala både svenska och engelska och har erfarenhet av att arbeta i företag med kollektivavtal.

Erbjudande

Som medarbetare hos oss får du ett jobb där du får utvecklas i en organisation som har stor trovärdighet på marknaden och aldrig står stilla. Du får ta stort ansvar och möjlighet att driva förbättringsarbete inom lön. Vi har medarbetare från hela världen och en bred erfarenhet och kompetensbas. Hemfrid är ett bolag med härlig stämning och glädje med många stolta medarbetar. Vi erbjuder också förmånliga personalförmåner så som städförmån, friskvårdbidrag, tjänstepension och sociala aktiviteter.

Om Hemfrid

Det var Monica Lindstedts egen livssituation som födde idén till Hemfrid. För henne var det svårt att kombinera hem och familj med ett hektiskt yrkesliv och en man som jobbade mycket. För att lösa sitt eget problem startade hon ett företag som kunde hjälpa henne med vardagsbestyren hemma.

När Hemfrid startades 1996 var vi först ut på marknaden med vita hushållsnära tjänster. Monica Lindstedts vision har alltid varit att bygga ett stort företag. Vi förändrar inte världen genom att vara ett litet pittoreskt företag på Södermalm, utan vi måste hela tiden växa och utvecklas. Idag är vi över 2 300 medarbetare från 40 olika länder och vi finns i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Västerås och Helsingborg och förenklar vardagen för tusentals familjer varje månad genom städning, barnpassning, flytt, fönsterputs och många andra tjänster i hemmet. Vi har också som främsta ambition att vara branschens bästa arbetsgivare.

Läs mer på: https://www.hemfrid.se

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på wise.se där du direkt får svara på tre korta frågor. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete. Vill du veta mer om vårt tillvägagångssätt, läs mer här -

Har du frågor om processen eller rollen? Kontakta ansvarig rekryteringskonsult Karin Rose på karin.rose@wise.se. Vi intervjuar löpande så rollen kan tillsättas före sista ansökningsdatum

Lycka till och varmt välkommen med din ansökan!
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll HR & Personal, Löner & Förmåner
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Wise Professionals AB
Sista ansökningsdag 16 juni 2020 (18 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Wise Professionals är rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder hållbara konsult- och rekryteringslösningar. Här erbjuder vi rekryteringslösningar och utför konsultuppdrag inom HR, lön och en bredd av chef- & specialistroller som inte faller under något av våra specialistområden. Vi erbjuder också strategi & rådgivning inom attraktion och rekrytering när du väljer att rekrytera själv.