Projektsäljare VVS – Stockholms området

Projektsäljare VVS – Stockholms området

Som projektsäljare på REHAU kommer ditt fokus inledningsvis att vara att upprätthålla och utveckla de stora kunderna inom grossistindustrin, men på lång sikt också att söka efter att utveckla din egen pipeline av nya kunder. 5-8 resedagar per månad måste förväntas i samband med kundbesök och övernattning. Du kommer att ingå i ett starkt team av erfarna kollegor som är redo att hjälpa dig att komma igång. En typisk arbetsdag kan bestå av kundbesök, offertskrivning, dialog med tekniska kollegor och pipeline-bearbetning.

Du kommer att rapportera direkt till försäljningsdirektören för BYGG som är placerad i Danmark.

Nedan har vi beskrivit några av de kvalifikationer som en projektsäljare gärna bör ha för att komma i betraktning til tjänsten.

Professionella Färdigheter
  • Det kan finnas flera ingångsvinklar för jobbet som projektförsäljare, men det kunde vara:
  • Erfarenhet från grossistbranschen
  • Erfarenhet från hantverkarbranschen, såsom VVS, installatör eller motsvarande
  • Alternativt försäljnings- och / eller projekterfarenhet från byggbranschen
  • Försäljningserfarenhet från VVS-branschen
  • Gärna ha en god förståelse för tekniska ritningar
  • Erfarenhet av att använda CRM och arbeta med KPI'er
  • En förutsättning för att klara arbetet är att du behärskar svenska obehindrat i tal och skrift, goda kunskaper i engelska samt har en god IT-mognad.
Personliga egenskaper:
  • Som projektförsäljare hos REHAU bör du kunna känna igen följande personliga egenskaper;
  • Du måste ha drivkraft och motivation
  • Du har inställningen till att arbeta självständigt och sälja/skapa framgång
  • Du är redo för förändring / villig att förändras
  • Du är motståndskraftig och stresstålig
  • Bra på att skapa relationer och är en lagspelare
  • Du är utåtriktad och är inte rädd att säga din åsikt
Du erbjuds en bra lön, pension enligt gällande regler, företagsbil, bärbar dator och mobil samt möjlighet till en årlig bonus. Dessutom erbjuds bra on-boarding både lokalt, i Danmark och i Tyskland för att säkerställa att du kommer väl in i företaget och produkterna. Naturligtvis betalas resekostnader i samband med kundbesök.

Intresserad?
Om du kan se dig själv i den här tjänsten kan du ladda upp ditt CV

Anställningen börjar den 1. december 2021 eller tidigare.

Hartmanns A / S (Köbenhamn) hanterar rekryteringen.

Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen till att kontakta ansvarig rekryterare Flemming Iversen på +45 4121 1365 eller flemming.iversen@hartmanns.dk

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 7 nov 2021 (42 dagar kvar)