Digital konverterings- och kampanjansvarig till Villaägarnas Riksförbund

Digital konverterings- och kampanjansvarig till Villaägarnas Riksförbund

Älskar du digital försäljning? Vill du ansvara för digital growth i en organisation som är mitt uppe i en digitaliseringsresa? Kanske är detta ditt nästa jobb?!

Villaägarnas Riksförbund är mitt uppe i en viktig digitaliseringsresa och behöver förstärka sin marknadsavdelning med en erfaren digital konverterings- och kampanjansvarig.

I din roll som digital konverterings- och kampanjansvarig är ditt uppdrag att skapa synlighet för Villaägarnas verksamhet och deras tjänster hos småhusägare på digitala plattformar. Din målsättning blir att på kort och lång sikt öka den digitala konverteringen av nya medlemmar till förbundet.

Du kommer att ha många interna kontaktytor. Du jobbar tätt ihop med teamet på marknad, men även personal på kommunikation och med deras förmånsavdelning. Dina närmaste resurser kommer bland annat bestå av copywriter, filmproducent och webbredaktörer. Teamet samverkar också med ett flertal digitala byråer.

Några av dina arbetsuppgifter

Som digital konverterings- och kampanjansvarig ansvarar du för att analysera, planera, optimera, producera och ge stöd till mer säljinriktat content i allt som produceras, i syfte att konvertera digitalt. Ditt uppdrag är sätta ihop ett målgruppsanpassat, modernt innehåll i form av digitala kampanjer (rörligt content, webbplats, nyhetsbrev, SoMe) i egna kanaler eller i köpt media - som ska öka andelen nya medlemmar bland boende i villa/småhusägare. Du kommer att arbeta både strategiskt och operativt.

På förbundet tar du ansvar för att som helhet kampanja på ett säljande, avslutsorienterat sätt i digitala kanaler. Du bidrar till att utveckla ett relevant, målgruppsanpassat digitalt innehåll som aktiverar, konverterar och resulterar i en ökad nyrekytering dvs fler medlemmar.

Vid behov ger du stöd till medarbetare i deras digitala utvecklingsarbete.

Din bakgrund

Vi tror att denna roll passar dig som har minst 5 års erfarenhet av att optimera SEO/SEM, producera och/eller beställa digitalt content/innehåll, kampanjer, aktiviteter på olika digitala plattformar - alltid med relevanta mål- och mätetal. Du har eller har haft en beställarroll inom digitalt content, kampanjer, native mm - gärna med planerings och/eller budgetansvar.

Du får gärna har en bakgrund av att para ihop content med aktiverande kampanjer i omnikanal.

Du har erfarenhet av arbete inom digital försäljning i synnerhet, kanske inom intresse- och medlemsorganisationer eller branscher som telekom, försäkring, bank är en fördel. För att lyckas i rollen är du självgående, har god samarbetsförmåga, hög koordinationsförmåga kring samtidiga kampanjer/projekt och ett starkt resultatfokus.

Vi söker dig som har driv, är engagerad och vill utvecklas i din roll. Eftersom du kommer att ta fram förslag på digitala aktiviteter, kampanjer och marknadsföring, ser vi att du är en kreativ person - även om du inte är kreatör.

Vi tror att du trivs bäst om du har ett stort samhällsintresse, särskilt kring livet som villaägare.

Tjänsten är på heltid och placerad på Villaägarnas huvudkontor i Sollentuna. Rollen är en del i Marknadsavdelningen.

Urval sker löpande, så vänta ej med din ansökan. Vi tar emot ansökningar så länge annonsen är publicerad.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning, Key Account Manager, Account Manager, Marknadsföring
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 21 nov 2022 (52 dagar kvar)