Vår verksamhet i Sverige finns med huvudkontor i Täby, Stockholm och säljkontor Mölndal, Göteborg och Malmö.
Våra kunder återfinns i hela Sverige från Kiruna ned till Trelleborg, med självklara centrum i Stockholm, Göteborg och Malmö.
Vår Serviceorganisation ansvarar för leveransskedet till uppföljning och eftermarknad inom Foodservice och även övriga affärsområden inom HALTON. Med detta ansvarar vi för våra leveranser till kunder, med t.ex. installation, provning och driftsättning, injustering och balansering samt därifrån till serviceavtal för drift- och underhållsservice på anläggningar och aggregat samt brandskyddssyste för storkök såsom t.ex. ANSUL. Våra kunder är allt från fastighetsägare, restauranginnehavare, hotell, offentlig förvaltning och kedjekunder. Detta sker i form av service, underhåll, felsökning/felavhjälpning, reservdelar och tekniska utredningar/support och ventilations- och arbetsmiljöutredningar för storkök.
Servicetekniker-Trainee inom restaurang & storkök; STOCKHOLM-GÖTEBORG-MALMÖ
Tekniskt intresserad och kunnig arbetskollega som håller en allround teknikkompetens får lära sig HALTON FOODSERVICE 's produkter inom främst storköksventilation. Du får gärna vara serviceteknikerutbildad, men även om du är nyutexaminerad från teknisk gymnasielinje, yrkesskola eller motsvarande med stort inbyggd personligt tekniskt intresse och viljan att lära sig ett genuint arbete med stor spännvidd.
Vi lägger stor vikt vid din grundkompetens, personlighet och karaktär. Våra tekniker skall vara säljande och relationsfrämjande, där uppdraget går hand-i-hand med och väldigt nära slutkunden och den långsiktiga relationen och affären.
En vilja att lära sig, förbättra sig själv och sin omgivning och ett intresse i att arbeta med teknik och lösningar för att ständigt och flexibelt hjälpa våra kunder inom service, reparation/underhåll och installationer.
Våra kunder ställer krav på flexibilitet, ödmjukhet och teknisk förmåga och kunnande. Våra produkter och system kräver en kvalitetskänsla och noggrannhet, teknisk bredd och kompetens, både elektrisk, IT/data samt mekanik. Vår organisation och varumärke står för ett professionellt uppträdande, positivt kundbemötande och social kompetens.
Det är ett väldigt fritt och varierande arbete med fokus på kunders problem och lösningar för dem. Arbetstiden är normalt dagtid men särskilda kunder och uppdrag kräver även kvällar, morgnar och nattarbete.
Arbetsuppgifter inom mekanik, el, installation, lågspänningsprodukter, elektronik och data(nätverk + laptop). Våra senaste lösningar inkluderar IoT-lösningar och fjärrkontroll med Web-uppkopplingar.
Du kommer arbeta med löpande serviceuppdrag, felsökning, reparationer-underhåll samt installationer.
Det krävs stor egen initiativ- och planeringsförmåga, integritet och ansvar att planera och utföra kundbesök inom främst Stor-/Stockholm och även Mälardalen/Mellan-Sverige.
Teknisk gymnasieutbildning, teknisk YH-utbildning eller motsvarande.
Goda kunskaper i såväl svenska och engelska, både tal och skrift är en förutsättning för arbetsutförandet. Ytterligare språkkunskaper är en klar fördel i arbetet.
Vi på HALTON är extremt måna om vår personal och dess välbefinnande.
Sjukvård och friskvård är naturliga delar i anställningen.
Servicefordon samt alla hjälpmedel för tekniskt servicearbete tillhandahålles givetvis av HALTON.