Hörmann Svenska AB fortsätter växa och söker nu ansvarsfull och driven Servicetekniker!

Hörmann Svenska AB fortsätter växa och söker nu ansvarsfull och driven Servicetekniker!

Arbetsuppgifter/arbetsbeskrivning
  • Att vara servicetekniker på Hörmann Svenska AB innebär att vara ansiktet utåt mot våra kunder och ha daglig kundkontakt.
  • Du kommer ingå i ett serviceinriktat team som servar våra kunders objekt som bland annat är portar, grindar, dockningsstationer med lastbryggor och vädertätningar.
  • Arbetet är varierande och innefattar förebyggande underhåll, felsökning, reparationer samt montage och installation av nya produkter.
  • Planera arbetet tillsammans med servicesamordnare, servicechef och teknikerkollegor på ett effektivt sätt.
  • Utföra förebyggande underhåll utifrån aktuellt serviceavtal med kund
  • Leverera tidrapporter, montage- och serviceunderlag
  • Arbeta med merförsäljning genom att se förbättringsåtgärder ute hos kund
  • Beredskapsarbete är en del av tjänsten.

Vi erbjuder följande:
  • Tillsammans med kompetenta kollegor arbetar du i en självständig och fri roll med Hörmanns produkter samt produkter av andra fabrikat ute hos kunderna i ditt distrikt.
  • Vi erbjuder ett flexibelt arbete med stor frihet under ansvar.
  • I rollen som servicetekniker är du en av våra viktigaste medarbetare och vi värdesätter ditt arbete högt.
  • Kontinuerlig kompetensutveckling både internt och externt.
  • Du utgår med servicebussen hemifrån och åker direkt ut till kund

Kompetensprofil
  • Vi söker dig med tekniska färdigheter och intresse till att utvecklas inom området.
  • Du är utbildad inom el eller skaffat dig kunskapen via arbetslivserfarenhet.
  • Andra bra saker att ha i ryggsäcken är mekanik och hydraulik.
  • Du tycker om att ha kundkontakt och van att jobba både självständigt och grupp.
  • Du skriver och pratar svenska obehindrat.
  • För tjänsten krävs innehav av giltigt B-körkort.
  • Meriterande är om det finns utbildningar i Heta Arbeten, Liftutbildningar och truckkort.
  • Lämplig bostadsort är Stockholm eller Uppsala med omnejd.

Personliga egenskaper

Som person är du utåtriktad och servicetänkande samt kreativ problemlösare. Vi söker dig som älskar att arbeta med teknik och service; du har vana av att driva ditt arbete på ett självgående sätt och drivs av att ha mycket frihet under ansvar. Du har ett naturligt engagemang i det du gör och förstår vikten av goda kundrelationer samt teamwork mellan kollegor, för att på snabbast och bästa sätt lösa problem och leverera bra produkter och service till kunderna.

Ansökan

Vill du växa och utvecklas tillsammans med oss är du välkommen med din ansökan så snart som möjligt, ansökningarna behandlas kontinuerligt och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ansökan skickas till hr@hoermann.se senast den 2022-12-15.

Har du frågor eller vill veta mer?
Kontakt: Hans Strömberg, Servicechef, Hörmann Svenska AB
Telefon: 010-19 00 121 eller 070-3783400
Mail: h.stromberg.sto@hoermann.se
Mer info
Kontaktperson Hans Strömberg
Telefon 070-3783400
Område Stockholms stad
Yrkesroll Teknik & Ingenjör, Servicetekniker
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida https://www.hoermann.se/
Sista ansökningsdag 15 dec 2022 (10 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Hörmann Svenska AB grundades 1997 och är ett helägt dotterbolag till det tyska familjeföretaget Hörmann KG. Idag är vi ca 130 anställda på företaget och vårt huvudkontor med lager är placerat i Örebro. Inom Sverige är vi fördelade på tre divisioner; Konsument, Industri och Service.

På den svenska marknaden säljer vi garageportar, entrédörrar, industriportar, produkter för Lastteknik och infartskontroll, drivenheter och tillbehör. Försäljningen sker både direkt till slutkund, B2C, och genom återförsäljare, B2B.