Platsannons Ekonomiassistent / Kontorsassistent

Platsannons Ekonomiassistent / Kontorsassistent

Vi söker en driven ekonomiassistent / kontorsassistent!

Är du en klippa på service? Är du ordningsam och ansvarstagande? Söker du en tjänst på deltid där du får arbeta med varierande uppgifter? Då kan det här vara rätt jobb för dig!

Om tjänsten
Som assistent på vårt kontor får du ett omväxlande arbete och stor självständighet. Du kommer assistera våra projektledare administrativt samt ansvara för enklare bokföring, tidrapportering, leverantörsreskontra mm. Du får ett stimulerande och omväxlande arbete och ett stort mått av eget ansvar. Du blir del av ett glatt, sammansvetsat och kompetent team.

Dina arbetsuppgifter kommer att kräva att du är bra på att strukturera ditt arbete samt att du trivs med administrativa arbetsuppgifter. För rätt person finns goda möjligheter till utveckling på ekonomisidan.

Rollen som kontorsassistent innefattar bla. följande:
· Hantera leverantörsreskontran med scanning, kontering etc.
· Enklare, löpnade bokföring
· Bankavstämningar
· Rapportera timanställdas tider
· Samarbeta med projektledarna samt assistera dem med administrativa uppgifter
· Inköp av kontorsmaterial
· Hantera inkommande post
· Hålla ordning och reda på kontoret
· Diverse andra administrativa uppgifter

Tjänsten är placerad på GBABs kontor i Hägersten och du rapporterar till ekonomichefen.

Är det här du?
Vi söker dig som är prestigelös, självgående och ansvarstagande. Du trivs bra i en administrativ roll och gillar att arbeta effektivt och noggrant, med en positiv anda. Vidare uppskattar du en öppen miljö och du kavlar så klart upp ärmarna när det behövs. Att alltid ge en god, professionell service till de som efterfrågar din hjälp ser du som en självklarhet.

Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av ekonomiarbete.

Vi som arbetar på GBAB har en tydlig passion för vårt arbete. Vi jobbar med hög kvalitet och den passionen vill vi såklart att du delar. Som administratör har du många kontaktytor och blir en ambassadör för företaget och det är därför väldigt viktigt för oss att team, kund och engagemang är nyckelord för dig och att du alltid har en professionell inställning både internt och externt. GBABs sätt att arbeta kännetecknas av snabba beslut, prestigelöshet och en platt struktur som möjliggör en god entreprenörsanda varför vi värdesätter att du som person är positiv, service minded och har ett stort engagemang för ditt arbete

Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Anställningsform: Provanställning, tillsvidare
Omfattning: Enligt överenskommelse 60-80%
Lön: Månadslön, enligt överenskommelse

Skicka in din ansökan snarast då vi kommer att tillsätta rollen så fort rätt person är hittad. Endast ansökningar via mail till helena.avellan@gbabbygg.se
Mer info
Email Mejla Gunnar Blomgren AB
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi, Ekonomiassistent
Typ av anställning Deltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.gbabbygg.se
Sista ansökningsdag 31 okt (40 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Företaget Gunnar Blomgren AB bildades i sin nuvarande form 1992. Vi har lång erfarenhet av utvändig renovering av fastigheter. Beställare skall känna sig trygga i sin relation med Gunnar Blomgren AB, ett förhållande som är grunden för ett långsiktigt förtroende.