Säljande support till prisbelönt startup

Säljande support till prisbelönt startup

Om tjänsten

Vi söker nu en säljande support till Greenely, ett prisbelönt startup med kontor i centrala Stockholm. Här finns möjlighet att sätta din prägel på ett tech-startup som växer i rasande takt och vars mål är att göra världen bättre.

Om Greenely

Greenely är en mobiltjänst utvecklad på KTH som automatiskt kopplar upp hushållens elanvändning utan krav på hårdvara. Genom att kombinera dataanalys och beteendevetenskap applicerat på hushållens förbrukningsmönster, hjälper tjänsten hushållen att optimera sin energianvändning och vägleder de till ett hållbart energihem. 40 000 hushåll har kopplat upp sin elanvändning sedan lanseringen 2017 och bolaget växer nu i rasande takt.

Greenely har nyligen släppt sitt första premiumerbjudande där användare även kan köpa el direkt via Greenely. Ytterligare premiumerbjudanden i appen släpps inom kort.

Beskrivning av tjänsten

  • Ansvara för all support för Greenelys användare via chatt
  • Arbete med införsäljning av Greenelys elavtal och övriga premiumtjänster via chatt, mail och telefon
  • Ansvara för all extern kommunikation via appen inklusive automatiska meddelanden, framtagande av FAQ-artiklar med mera.
  • Ansvara för support via telefon över tid
  • Arbeta med HR och övrig bolagsadministration vid behov
Som säljande support hos Greenely kommer du främst att ta emot meddelanden via Greenelys ärendehanteringssystem från appanvändare och elkunder. Det kan inkomma frågor kring allt från hur lång tid det tar att få eldata i appen, ändring av användaruppgifter, tekniska strul med mera. Det är upp till dig att på ett pedagogiskt vis arbeta med felsökning/felavhjälpning, problemlösning, hantering av beställda avtal i appen, uppföljning av ärenden i olika ärendehanteringssystem med mera. Vid din sida så kommer du få stöd från mer seniora kollegor vid invecklade problem som kan uppstå. Du kommer inledningsvis att få en internutbildning i de olika tekniska delarna av tjänsten och hur man ändrar i Greenelys olika system.

Du kommer jobba tätt tillsammans med marknadsförare, UX-designer och produktägare för att tillgodose ett bemötande av världsklass. Vidare förväntas du kunna nyttja de dagliga kontaktytorna som uppstår för att sälja in Greenelys premiumtjänster och elavtal. Arbetet kan, över tid, även innebära delvis försäljningsarbete via telefon. Du kommer även vid behov bidra med administrativt arbete och stötta VD.

Kvalifikationer
  • Minst en gymnasieutbildning
  • Mycket goda kunskaper i svenska (verbalt och skriftligt)
  • Har ett brinnande intresse för kundsupport
  • Är social, utåtriktad och har enkelt för att ta kontakt med människor
  • Är en lagspelare med god samarbetsförmåga
  • Är bekväm med kommunikation via telefon och email
  • Är pedagogiskt och gillar att lösa problem
För att vara framgångsrik i rollen krävs att du har ett stort intresse för IT/Teknik. Vi tror att du är orädd och initiativrik som person då du själv kommer behöva ta dig an tekniska frågor och problem som inte ligger i din kompetens från början. Vidare tror vi att du har ett intresse för försäljning och skapa affärer då arbetet kräver merförsäljning till våra befintliga användare. Slutligen så tror vi att din största styrka är att arbeta med människor och drivs av att leverera en service i världsklass.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av support, ekonomi, administration och/eller försäljning. Arbete inom energibranschen anses även det vara meriterande.

Övrig information

Lön: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Placering: Sveavägen 98, 11350 Stockholm
Mer info
Kontaktperson Tanmoy Bari
Telefon 736436236
Email Mejla Tanmoy Bari
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning, Kundservice, Säljsupport
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.greenely.se
Sista ansökningsdag 31 jan (12 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Greenely är en mobiltjänst utvecklad på KTH som automatiskt kopplar upp hushållens elanvändning utan krav på hårdvara. Genom att kombinera dataanalys och beteendevetenskap applicerat på hushållens förbrukningsmönster, hjälper tjänsten hushållen att optimera sin energianvändning och vägleder de till ett hållbart energihem. 40 000 hushåll har kopplat upp sin elanvändning sedan lanseringen 2017 och bolaget växer nu i rasande takt.