Head Of Sem/Senior SEM-specialist

Head Of Sem/Senior SEM-specialist

Har du erfarenheter av digital marknadsföring och SEM-arbete? Vill du arbeta i den roll där du får gå på djupet med dina arbetsuppgifter samtidigt som du har direktkontakt med Generaxions kunder? Hos Generaxion erbjuds du en utvecklande och innovativ roll där det finns stora möjligheter för dig att utvecklas kompetensmässigt samt få vara med och utveckla SEM-avdelningen.

Om Generaxion

Generaxion är en marknadsföringsbyrå som är dedikerade för att öka efterfrågan på företagens tjänster genom digital marknadsföring. De består av över 350 specialister som ständigt delar kunskap, utbyter idéer och skapar insikter tillsammans. Dessa specialister är aktiva inom SEO, programmering, digital marknadsföring, webbdesign, copywriting, dataanalys och kreativ utveckling. Generaxion har kontor i Finland, Sverige och Danmark. Kontoret i Stockholm är beläget vid Lindhagen, Hornsbergsstrand och där sitter idag 30 anställda.

Arbetsuppgifter

I rollen som Head Of SEM/Senior SEM-specialist ansvarar du för att driva trafik genom digital marknadsföring och optimera kampanjer, du arbetar med automatiserade lösningar för annonsering på Google. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär bland annat att konfigurera sök-, shopping- och displaykampanjer i Google Ads, starta annonskampanjer i samråd med kunder och agera rådgivare för kundernas annonseringsstrategi. Vidare granskar du kontinuerligt kundernas kampanjer för optimering och har ett ansvar för dina kunders resultat av annonserings strategin. På sikt finns även möjlighet att ta tag i projekt gällande annonsering via sociala medier samt att utveckla detta. Du kommer även att kunna ha en ledande position och få ett team byggt efter dig och dina förmågor. Du kommer få ta ansvar över den kompetensmässiga utvecklingen inom teamet och det finns goda möjligheter att utveckla din egna ledarskapsförmåga samt att påverka hela avdelningen.

Kvalifikationer och personliga egenskaper
  • Minst 2 års tidigare arbetslivserfarenhet inom SEM, du har därmed arbetat upp mycket god kunskap och förståelse för de primära verktygen Google Ads och Google Analytics
  • Mycket positivt om du även besitter kunskap inom Tag Manager och Search Console
  • Har erfarenhet av onlineannonsering och PPC-kampanjer
  • Du har analytiska färdigheter kopplat till SEM arbetet
  • Goda kunskaper i svenska och engelska
För att trivas i rollen ser vi att du är flexibel och har förmågan att anpassa dig efter vad situationen kräver. Du är nyfiken och orädd för nya utmaningar och motiveras av att driva goda resultat kopplat till annonseringskampanjer. Vidare är du kommunikativ och trivs såväl i kontakt med kolleger som kunder. Då det är välkommet att ta initiativ och föreslå idéer ser vi gärna att du är initiativtagande och drivande i att se olika lösningar. I denna roll arbetar du även med övriga avdelningar internt och det är av vikt att du trivs med att samarbeta både i ditt team som med övriga avdelningar. För rätt person finns möjligheten att få vara med och utveckla teamet och avdelningen på sikt vilket vi då gärna ser att du besitter en naturlig ledarskapsförmåga som du vill utveckla.

Övrig information

Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid

Plats: Stockholm

Lön: Enligt överenskommelse

GENERAXION SWEDEN har ett samarbete med Kraftsam så externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes vänligt men bestämt.

För frågor är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare på liza.diakova(@)kraftsam.se eller mango.dahlstrom@kraftsam.se

Välkommen med din ansökan!
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT, Utvecklare, UX & Webbdesign, IT-Arkitektur
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 24 feb 2022 (28 dagar kvar)