Inköpare till FMCG-bolag

Inköpare till FMCG-bolag

Vi rekryterar en inköpare med förhandlingsvana till en välkänd aktör inom FMCG/Livsmedel som nu söker nästa medarbetare till deras inköpsfunktion. Som inköpare i denna tjänst kommer du att få axla en bred roll där du arbetar med inköp från ax till limpa. Vi söker dig som är självständig och som trivs i en kommunikativ roll som inkluderar både förhandling såväl som inköp.

Vi kommer att intervjua kandidater löpande för denna tjänst och ber dig därför skicka in ditt CV redan idag!

Din utmaning
  • Följa upp befintliga avtal och utveckla nya.
  • Ansvara för hela förhandlingsprocessen mot leverantörer.
  • Sköta all administration kring avtal.
  • Genomföra analys- och statistikarbete kopplat till pågående avtal.
  • Ansvara för inköpen inom dina kategorier.
  • Transportbeställning och logistikadministration.
  • Optimera och säkerställa inköpsflöden.
  • Stötta i arbetet gällande utvärdering av viktiga leverantörer samt åtgärder för leverantörsförbättringar.
Erfarenhet
Vi söker dig som har minst 5 års erfarenhet från en liknande roll inom inköp, där även en uppvisad historik av förhandlingsvana är ett krav. Har du en utbildning inom inköp/logistik och/eller branscherfarenhet från FMCG eller livsmedelsbranschen ser vi det som starkt meriterande. Utöver detta ser vi också gärna att du har god vana av att arbeta i ERP-system och Excel.

Personliga egenskaper
Vi söker dig som trivs i en medelstor organisation där man arbetar utefter frihet under ansvar. Då rollen innefattar mycket självständigt arbete söker vi dig som är bekväm med att ta stort eget ansvar, är självgående i inköpsprocessen och kommer med egna förbättringsinitiativ för att effektivisera och optimera det dagliga arbetet. Utöver detta brinner du för förhandlingar och att hitta olika lösningar som gynnar både företaget och dess leverantörer. Du talar flytande svenska såväl som engelska.

Vad Gazella Business Support erbjuder dig
Bli en del av Gazella Business Supports konsultnätverk! Vi är övertygade om att konsultuppdrag skapar möjlighet att snabbt samla på sig mycket erfarenhet från olika branscher, testa olika företagsformat och möta olika organisationsstrukturer och kulturer. Vi arbetar ständigt med en rad spännande bolag i flera olika branscher och erbjuder dig konsultuppdrag som passar dina behov. Som anställd konsult hos Gazella Business Support får du ta del av våra nätverkande och roliga event och du erbjuds friskvårdbidrag och pension. Gazella Business Support vill vara din långsiktiga partner genom karriären. Hos oss kan du lita på omtanke för din trivsel, uppföljning och utveckling.

Ansökan
Har vi fångat ditt intresse? Ansök via knappen nedan! Har du frågor är du välkommen att kontakta Daniel Wessberger som är ansvarig rekryterare för denna tjänst på: daniel.wessberger@gazella.se.

Gazella Business Support arbetar ständigt med en rad spännande bolag, i flera olika branscher. Skicka in ditt CV för att öka dina chanser till nya jobbmöjligheter!
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi, Inköpare, Transport & Logistik, Inköp
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 17 apr 2021 (41 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Gazella Business Support strävar efter att vara den givna leverantören av personal med administrativa och verksamhetsstödjande roller och tillsätter tjänster inom office, inköp, administration och support. Vi hyr ut och rekryterar till bade stora och sma foretag inom alla olika branscher, fokuserat pa Stockholm med omnejd. Gazella Business Support, GBS är ett dotterbolag till Gazella AB, som är specialister på personal inom ekonomi och finans. Vart kraftfulla och skraddarsydda searchverktyg i kombination med proaktiva intervjuer och en uppdaterad kandidatbank, ökar precisionen och minimerar leveranstid. Pa detta satt kan vi garantera den snabba, flexibla och traffsakra leverans som kannetecknar Gazella.