Gazella Business Support söker Rekryteringsassistent

Gazella Business Support söker Rekryteringsassistent

Gazella Business Support är ett startup företag som arbetar med rekrytering och interimstjänster inom supply chain. Vi fortsätter växa och söker därför en ny Rekryteringskonsult som vill vara med på den fortsatt spännande tillväxtresan som bolaget står inför! I rollen som rekryteringskonsult på Gazella Business Support kommer du driva rekryteringsprocesser, utveckla långsiktiga affärsrelationer och ha stora möjligheter att utvecklas och vara delaktig i vidareutvecklingen av processer och arbetssätt.

Har du arbetat med rekrytering eller konsultförmedling under 1-3 år och är redo för att ta nästa steg i din karriär? Kom och bli en del av Gazella! För att trivas hos oss bör du, likt alla i vår Gazella-flock, ha en proaktiv inställning till din uppgift, vara strukturerad och grunda dina beslut på en genomtänkt strategi. Du behöver också sträva efter att sprida energi, både för att lyfta dig själv och andra. Vi är varandras säkringslinor och tillsammans hjälps vi åt vid tuffa etapper och gläds åt varandras framgång. Dagligdags lever vi i en entreprenöriell miljö, där din chans att vara med, utveckla och växa i din roll är stor. Hos oss hittar du ett stort intresse av människor, relationer och affärer – kort och gott: vi är ett gäng affärsorienterade personer med stort hjärta som älskar att hjälpa företag att bygga starkare team och människor vidare i karriären.

Din utmaning
I rollen som Rekryteringsassistent hos Gazella Business Support kommer du att:
  • Stötta rekryteringskonsulter i rekryteringsprocesser. En operativ roll där du kommer delta i att söka fram rätt profiler för uppdraget, intervjua och bedöma kandidater tillsammans med ansvarig rekryterare.
  • På ett professionellt sätt utveckla och upprätthålla långsiktiga relationer med Gazellas kandidater samt identifiera potentiella affärsmöjligheter.
  • Jobba med att bygga upp Gazellas interna kandidatnätverk genom att söka efter och kontakta intressanta profiler, samt boka in intervjuer.
  • Representera Gazella vid olika externa kontakter, såsom konsultevent & andra aktiviteter.
  • Vara delaktig i vidareutvecklingen av våra processer och andra projekt.
Erfarenhet
Till denna roll söker vi dig som har en akademisk examen inom personalvetenskap, inköp- och logistik, ekonomi eller likande, även om vi för denna roll värdesätter de personliga egenskaperna före utbildning och arbetslivserfarenhet. Tidigare erfarenhet ifrån en säljposition, serviceyrke, kundtjänst eller liknande tjänst är meriterande, men inget krav. Har du arbetat med eget ansvar mot deadlines och högt tempo sedan tidigare, ser vi det som en fördel. Vi söker dig som i arbetet är lösningsorienterad, tar egna initiativ och trivs i en stödjande roll. Du behärskar svenska och engelska flytande, i såväl tal som skrift. Har du tidigare erfarenhet från arbete mot eller med Supply Chain själv, ser vi det som starkt meriterande.

Som person då?
Vi söker en social person med högt engagemang och sinne för affärer, som kan bidra med härlig energi till vårt team. En person som älskar att bygga relationer, är orädd och har en positiv inställning till att prata med nya människor. För att passa i rollen ser vi också att du är en ansvarstagande och prestigelös person som gärna ställer upp när kollegor behöver hjälp. Du har en förmåga att kunna växla mellan olika arbetsuppgifter, är strukturerad och planerar din arbetstid. Du kan arbeta självständigt och gillar ordning och reda omkring dig, där du slutför projekt med hög kvalitet inom utsatt tidsram. Du drivs av att sträva efter uppsatta mål, är nyfiken och gillar att bidra med nya idéer.

What´s in it for me?
Gazella Business Support är sprunget ur Gazella AB, som startades 2014 och är ett snabbt växande rekryteringsföretag inriktat mot ekonomi. Med ett vinnande koncept och stöttande kollegor vid vår sida startade vi 2020 Gazella Business Support som är ett dotterbolag med en ny inriktning inom Supply Chain. Hos oss får du alltså chansen att vara med och bygga något från start, samtidigt som vi har en stabil grund från vårt moderbolag i ryggen. I utbyte mot ditt driv och din ambition erbjuder vi en lärorik, utvecklande och spännande miljö bland engagerade kollegor. Vi tycker också att vi har bland de roligaste kunderna: alltifrån stora internationella koncerner till start-ups och SaaS-bolag. På Gazella Business Support jobbar vi aktivt med vår personalkultur. Du erbjuds en roll på ett företag i en familjär kultur, där man trivs och har roligt på jobbet.

Vi håller fanan högt gällande konsult och personalvård, där balans mellan privatliv och arbetsliv är viktigt. Därför tror vi att hybridkontor, där man har möjlighet att arbeta delvis på distans, delvis från kontor, är vår framtid. Vi varvar hårt arbete med glädje och för att hålla teamkänslan på topp har vi har alltid många aktiviteter på gång, såsom träningspass, firanden, luncher, födelsedagsfikor och After Work. Är du nyfiken på vilka vi är, titta gärna in på vår Instagram; gazella.se.
  • Hybridkontor – vi erbjuder flexibilitet mellan kontorstid och distansarbete.
  • Härligt kontor i hjärtat av Östermalm.
  • Friskvårdsbidrag.
  • Roliga event, konferenser och andra kulturbyggande aktiviteter.
  • Sjukvårdsförsäkring och försäkringsrådgivning för samtliga medarbetare
  • Tillägg till föräldrapenning
Hej från ditt team!
Vi söker dig som precis som oss – har ett naturligt engagemang, nära till skratt och brinner för att ge grym service. Vi är ett mindre team på tre personer (omgivna av ca 35 andra Gazeller på bolaget) som längtar efter vår nya kollega! Om vi är rätt för varandra så är du en riktig teamplayer som gillar att utmana dig själv och dina kollegor genom ständig utveckling. Vi är öppna och har en familjär stämning i gruppen där vi prioriterar att ha roligt samtidigt som vi utvecklas affärsmässigt. Vi är alltid professionella i vårt förhållningssätt, både gentemot externa och interna kontakter men samtidigt har vi väldigt lätt till skratt och vågar vara oss själva. Vi letar efter dig som sprider energi omkring dig och tycker om att vara omgiven av kollegor, konsulter och kunder.

Om Gazella Business Support
Gazella Business Support är specialister på rekrytering och konsultlösningar inom Supply Chain. Våra medarbetares höga engagemang, ett kraftfullt och skräddarsytt searchverktyg samt vår strukturerade process för att upprätthålla kontakten med medlemmarna i vårt nätverk, gör att vi kan presentera kvalitetssäkrade konsulter redan inom 48 timmar. Tillsammans bidrar detta till vår förmåga att leverera en snabb, flexibel och preciserad tjänst. Läs mer på vår hemsida.

Ansökan
Kan det vara dig vi söker? Vi intervjuar kandidater löpande för denna tjänst, så vi intresse – skicka in din ansökan redan idag! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Moa Kalström, (moa.kalstrom@gazella.se) som är ansvarig rekryterare för denna tjänst.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll HR & Personal, Rekrytering
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 30 juni 2022 (34 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Gazella Business Support strävar efter att vara den givna leverantören av personal med administrativa och verksamhetsstödjande roller och tillsätter tjänster inom office, inköp, administration och support. Vi hyr ut och rekryterar till bade stora och sma foretag inom alla olika branscher, fokuserat pa Stockholm med omnejd. Gazella Business Support, GBS är ett dotterbolag till Gazella AB, som är specialister på personal inom ekonomi och finans. Vart kraftfulla och skraddarsydda searchverktyg i kombination med proaktiva intervjuer och en uppdaterad kandidatbank, ökar precisionen och minimerar leveranstid. Pa detta satt kan vi garantera den snabba, flexibla och traffsakra leverans som kannetecknar Gazella.