Kvalificerad Ekonomiassistent till Beans in Cup

Kvalificerad Ekonomiassistent till Beans in Cup

Gazella rekryterar nu en Ekonomiassistent till en kvalificerad roll på Beans in Cup. I rollen som Ekonomiassistent har du ett brett fokus med egna ansvarområden såsom slutattestering inom leverantörsreskontran, momsredovisning och delar i bokslutsarbete. Det är en kommunikativ roll där du hanterar kontakten med leverantörer samt andra funktioner inom organisationen. Du kommer att vara del av ett trevligt team med positiv inställning och teamkänsla.

Beans in Cup är en av Sveriges ledande aktörer inom kaffe på kontor och arbetsplatser och är passionerade i sin strävan att erbjuda ett bättre kaffe på jobbet. Detta visar sig i den service de erbjuder sina kunder, hur de brinner för smaken på kaffet och verkar för ett hållbart samhälle. I takt med att företaget växer kommer du få möjligheten att vara med och bidra till effektivisering av processer och rutiner inom ekonomifunktionen. Tjänsten är placerad på Stockholmskontoret vid Solna Strand i trevliga lokaler.

Vi intervjuar kandidater löpande och ber dig därför att skicka in ditt CV redan idag!

Din utmaning
  • Hantera och ansvara för att alla leverantörsfakturor registreras, attesteras och konteras.
  • Ansvara för att utföra betalningar och ha det slutgiltiga ansvaret för att allt blir korrekt och görs i tid.
  • Genomföra konto- och balansavstämningar samt vara delaktig i bokslutsarbete.
  • Ansvara för momsredovisning och skattedeklarationer.
  • Arbeta med förekommande arbetsuppgifter inom kundreskontra.
  • Hantera supportärenden och mail samt ha kontakt med leverantörer och anställda.
  • Arbeta med kontinuerlig utveckling av rutiner och processer på ekonomifunktionen och med förbättringar i digitaliseringsprocessen.
Erfarenhet
Vi söker dig som har minst 5 års erfarenhet av arbete på en ekonomiavdelning och leverantörsreskontra. Du har relevant ekonomiutbildning antingen från universitet eller yrkeshögskola. Vi ser även gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta i stora flöden. Du tycker om att arbeta i ett högt tempo och trivs när det händer saker. Då arbetet innebär mycket kontakter med leverantörer och anställda är det viktigt att du trivs i en serviceinriktad roll och är lösningsorienterad.

Personliga egenskaper
Som person är du kvalitetsmedveten, ansvarsfull och strukturerad i ditt arbete. Samtidigt som du är flexibel i ditt arbetssätt med en god förmåga att planera och prioritera dina arbetsuppgifter. I rollen som ekonomiassistent är det viktigt att du är både hjälpsam och prestigelös. Du måste ha lätt för att samarbeta och ha god kommunikationsförmåga med samtliga delar av organisationen. För att trivas långsiktigt i rollen är det även viktigt att du har en positiv attityd och gillar att bidra till den goda stämningen på kontoret.

Beans in Cup
Vi är ett rikstäckande företag med drygt 200 medarbetare från Kiruna i norr till Malmö i söder. Samtidigt är vi mycket måna om vår lokala profil – att på varje ort utveckla personliga och långsiktiga kundrelationer är en förutsättning för vår fortsatta framgångsresa. Vi säljer, installerar och servar kaffemaskinslösningar till både små och stora företag, med målsättningen att leverera det godaste kaffet på jobbet. Nyligen vann vi det prestigefulla priset "Nordens bästa kaffe på jobbet" vid en tävling arrangerad av Nestlé – en utmärkelse vi är mycket stolta över.

Våra tre kärnvärden
Smak är viktigt för oss på Beans in Cup – den smakupplevelse vi sagt att vi ska leverera är också den vi alltid strävar efter att uppnå. Gott kaffe handlar för oss på Beans in Cup dessutom lika mycket om hållbarhet – både när det gäller själva produkten och arbetet runt omkring för att leverera detta. Vi vill alltid välja den lösning med minst miljöpåverkan och i de fall det är möjligt så klimatkompenserar vi för våra avtryck. Självklart är även bra och effektiv service centralt i vår verksamhet. Både regelbunden underhållsservice och att lösa tekniska fel snabbt när de uppstår. Allt i syfte att ge våra kunder en positiv avkopplande stund med våra produkter i koppen

Ansökan
Är det dig vi söker? Ansök via knappen nedan! Ansvarig kontaktperson är Rebecca Benholm,(rebecca.benholm@gazella.se, 076 176 01 08.)
Mer info
Kontaktperson Rebecca Benholm
Telefon 076 176 01 08
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi, Ekonomiassistent
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 29 nov 2019 (42 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Gazella arbetar med rekrytering och konsultlösningar inom områdena redovisning, ekonomi- & affärsstyrning, finans och risk & compliance. Gazella erbjuder en snabb, flexibel och preciserad konsult- och rekryteringstjänst. Genom vår strävan efter att hela tiden förbättra den tjänst som erbjuds till både kandidater och klienter, utvecklar vi branschen framåt.