Chef för kundreskontra till Alligo

Chef för kundreskontra till Alligo

Gazella rekryterar nu en chef för kundreskontra till Alligos Shared Service Center i Tyresö. Alligo är en ledande aktör inom arbetskläder, personligt skydd, verktyg och förnödenheter i Norden. Koncernen omsätter cirka 8,5 miljarder SEK per år och har omkring 2 300 anställda och är mest kända på marknaden genom de starka konceptvarumärkena Swedol, TOOLS, Grolls och Univern. Alligo AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm sedan juni 2017. I rollen som Kundreskontrachef på Alligo kommer du få ansvara för ett stort team och aktivt arbeta med utveckling av såväl processer som gruppen. Tjänsten kommer därmed till stor del vara av föränderlig och utvecklande karaktär.

Vad Alligo erbjuder dig
Alligo står inför en spännande och expansiv fas och söker dig som vill vara med och påverka affärsområdets fortsatta tillväxt. Alligo erbjuder en utvecklande miljö där man vägleds av tre gemensamma värderingar: Engagemang, Samarbete och Kompetens. Oavsett roll så strävar dem alltid mot att arbeta tillsammans, som en del av ett lag med gemensamma värderingar och mot ett gemensamt mål. Inom Alligo främjas nya initiativ samt förändring och du kan se fram emot att få vara med på en resa präglad av kontinuerlig utveckling och expansion.

Din utmaning
I rollen som chef för kundreskontra kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara:
  • Vara personalansvarig och arbetsledande chef för en större grupp kundreskontra-ekonomer.
  • Leda och ansvara för det dagliga kundreskontraflödet.
  • Ansvara för teamets fortsatta uppbyggnad genom både rekrytering och personalutveckling.
  • Vara processägare för hela kundreskontran.
  • Löpande stödja organisationen i analys, uppföljning och rapporteringsfrågor inom arbetet med kundfakturaprocessen.
  • Delta i koncernens arbete med intern kontroll och driva utveckling för att effektivisera och förbättra befintliga och nya processer.
  • Delta i koncernens förändringsarbete och driva utveckling inom kundreskontrans områden såsom digitalisering för att effektivisera och förbättra koncernens processer.
  • Agera kravställare internt för att säkerställa den fortsatta utvecklingen av system och processer samt säkerställa efterlevnad i organisationen av satta rutiner.
  • Ta en aktiv roll i den gemensamma utvecklingen för Shared Service Center.
Erfarenhet
Vi söker dig som har god ledarskapsvana samt tidigare erfarenhet från att framgångsrikt leda och utveckla en större grupp. Vidare har du gedigen kunskap om kundreskontrans alla processer i sin helhet. Om du även har erfarenhet av ekonomifunktionens övriga delar, ser vi det som starkt meriterande. Sannolikt har du bakgrund från transaktionsintensiv verksamhet med fysiska produkter, om det även varit i ett producerande bolag, är det fördelaktigt. Vi tror att du i tidigare tjänster jobbat i relativt automatiserade och större flöden samt att du har ett driv för att fortsatt bidra i arbetet med automatisering och digitalisering av processer och rutiner.

Personliga egenskaper
Som person är du trygg i dig själv och din kompetens samt trivs bra i självständiga roller med mycket ansvar. Du har en förmåga att orientera dig i en större och föränderlig organisation, antagligen genom en god kommunikativ förmåga och ditt nätverkande. Du är kvalitetsmedveten och bra på att slutföra de uppgifter och projekt du tar dig an. Som ledare tror vi att du är bra på att skapa en stabilitet och trygghet i din organisation samtidigt som du uppskattar att aktivt jobba med utveckling av medarbetare.

Om Alligo
Alligo är en ledande aktör inom arbetskläder, personligt skydd, verktyg och förnödenheter i Norden. Koncernen omsätter cirka 8,5 miljarder SEK per år och har omkring 2 300 anställda och är mest kända på marknaden genom våra starka konceptvarumärken Swedol, TOOLS, Grolls och Univern. Alligo riktar sig i första hand till företagskunder inom industri & verkstad, bygg & anläggning, offentlig verksamhet, åkeri & transport eller jord- & skogsbruk. Alligo vet att de efterfrågar högsta kvalitet på produkter, tjänster och rådgivning och för att möta det har de en kompetent säljkår, webbhandel och drygt 200 butiker i Sverige, Norge, Finland och Estland.

Ansökan
Ansökningar hanteras löpande, passar du in på ovanstående profil? Ansök redan idag via ansök-knappen! I den här rekryteringen samarbetar Alligo med Gazella. Har du frågor är du välkommen att kontakta Stina Carlsson som är ansvarig rekryterare för denna tjänst på: stina.carlsson@gazella.se

Gazella arbetar ständigt med en rad spännande bolag, i flera olika branscher. Är du ekonom eller ledare? Skicka in ditt CV för att öka dina chanser till nya jobbmöjligheter!
Mer info
Kontaktperson Stina Carlsson
Telefon 076 176 01 29
Email Mejla Stina Carlsson
Område Stockholms stad
Yrkesroll Organisation & ledning, Chefsbefattningar, HR & Personal, Personalchef
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida https://www.alligo.com/om-alligo/
Sista ansökningsdag 20 jan 2023 (54 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Gazella strävar efter att vara den givna konsult- och rekryteringspartnern inom ekonomi och finans. Vi hyr ut och rekryterar till bade stora och sma foretag inom alla olika branscher, fokuserat pa Stockholm med omnejd. Våra nytänkande och engagerade medarbetare har själva lång operationell erfarenhet eller bakgrund inom ekonomi eller personal och arbetar i mindre team, specialiserade på olika roller. Det gör att vi har god förståelse för alla tjänster, på alla olika nivåer inom ekonomifunktionen. Vi hittar briljanta och presterande ekonomer! Gazellas familjära personalkultur, vårt stora engagemang för att upprätthålla kontakten med våra kandidater samt ett skräddarsytt searchverktyg, bidrar till vår förmåga att leverera en snabb, flexibel och preciserad tjänst.