Vi söker en administratör och rekryteringsansvarig!

Vi söker en administratör och rekryteringsansvarig!

Vill du arbeta som rekryterare? Är du bra på ekonomi och administration? Vill du vara med och bygga upp något nytt? Sök denna tjänst nu!

Dina arbetsuppgifter

I din roll som administratör/ rekryterare kommer du att ha hand om många olika delar. Du kommer arbeta i en varierande vardag med chansen att få vara med och bygga upp en ny process från grunden tillsammans med din chef. Arbetsuppgifter är fördelade i tre delar, den första är försäljning. Det innebär att du på ett professionellt sätt ska kunna sälja in ditt företaget mot konsulterna du intervjuar, men sedan sälja in konsulter till företagen ni ska arbeta med. Du ska kunna se kundens behov för att sedan matcha ihop kunden med en lämplig konsult. Den andra delen är administration, det innebär offertarbete samt sköta fakturering mot kunder. Detta kommer du självklart få hjälp och handledning inom om du inte arbetat med den biten tidigare. Den sista delen är rekryteringsbiten, där handlar det om att hitta nya medarbetare, leta upp nya kandidater och intervjua. När det är klart så kommer du få vara med att coacha kandidaterna/konsulterna för att sedan tillsammans med dig kunna sälja in sig mot kunden.

40% av arbetet kommer bestå av administrativt arbete och resterande 60% är rekrytering. Du måste våga ta egna initiativ och komma på en bra process som gör att du kommer lyckas i din roll. Tillsammans med din chef på arbetsplatsen kommer ni starta rekryteringsarbetet för att sedan med tiden lära upp en ny rekryterare.

Du får handledning och utbildning när du börjar.

Din profil

För att lyckas i denna tjänst måste du uppfylla följande

Krav:
  • Arbetat med rekrytering innan eller gått en utbildning inom HR/Ekonomi
  • Datorvana, Officepaketet
  • Svenska i tal och skrift
Meriterande:
  • Engelska i tal och skrift
  • Körkort
Som person bör du vara utåtgående, social och gilla att möta nya människor. Du är bra på att skapa relationer och vinna förtroende. Du ska ha drivkraften och en egen vilja att komma långt inom företaget och hjälpa företaget att växa. Att ha en passion och ett starkt intresse för ditt arbete kommer göra att du lyckas.

Villkor

Omfattning: Heltid
Lön: Enligt överenskommelse
Ort: Stockholm
Start: Omgående, annars augusti

Vi kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdatum, så sök redan idag!
Mer info
Kontaktperson Josefin Karlsson
Telefon 0735148036
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, HR & Personal, Rekrytering
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 30 juni (8 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Företaget är ett konsultbolag inom IT som arbetar med att hjälpa kunder inom olika IT områden. Det hjälper sina kunder med att skicka ut konsulter som är kunniga inom utveckling och programmering. Då främst inom web, Android och Ios mm. Det innefattar också testare och testledare. Företaget arbetar även med att hålla i workshops och genom agila metoder fånga upp de krav som ställs på tekniken kunderna använder. Det är ett litet företag idag men som växer fort, därför behöver dom nu en riktigt duktig rekryterare som kan hjälpa till och bidra till företagets utveckling.

Framtiden AB finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst förmedlar vi på Framtiden kontakten men du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget.