Systemadministratör sökes till växande företag

Systemadministratör sökes till växande företag

Vi söker en prestigelös person som har lätt för att samarbeta. Du har en utbildning inom IT eller liknande och goda kunskaper inom windowsserver. Låter detta som dig? Ansök idag! Urval sker löpande

Dina arbetsuppgifter

I rollen som systemadministratör kommer du att ha varierande arbetsuppgifter. Du kommer att få se över och sätta upp servrar åt kunder, samt konfigurera dessa servrar, sköta lastbalanseringen, hålla servrarna optimerade och igång och stötta både interna och externa användare. I tjänsten så kommer du även att få göra kontinuerliga besök till bolagets serverhall som är belägen på södra sidan av stan. Du kommer att arbeta både självständigt där du har goda chanser att påverka hur driften ser ut och i team där du får möjlighet att bidra med egna idéer och förslag på förbättring för framtiden. Företaget lägger stor vikt på dess anställdas kompetens och erbjuder stora utvecklingsmöjligheter.

Din profil

Krav:
  • Högskoleutbildning med relevant inriktning
  • Svenska och engelska i tal och skrift
  • God kunskaper inom Windowsserver
  • Kunskap inom .NET och Active directory
Vi söker dig som ser dig vara en prestigelös, driven och engagerad individ som trivs att jobba i team. Du är inte vara rädd för att ta egna initiativ eller känner en tyngd av att behöva jobba mycket självständigt.

Villkor

Startdatum: 2a September alt. enligt överenskommelse
Placeringsort: Stockholm
Arbetstider: Kontorstider
Omfattning: 100%

Urval sker löpande! Skicka in din ansökan redan idag för att inte missa chansen!
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT, Systemadministration
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 31 aug 2019 (8 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vår kund jobbar med att leverera teknik till resebyråer. De har hand om tekniken som sköter systemen för försäljning och deras primära uppgift är att effektivisera flödet i kundernas arbete. De jobbar främst med flygförsäljning men även hyrbilar, hotell, events, tåg och mycket mer. De har två kontor, varav ett i Gamla stan där det idag sitter ca 16 personer och även ett kontor i Litauen med ca 4 personer. Mer information ges vid en eventuell intervju!

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.