Supporttekniker med firstline ansvar sökes till spännande bolag i Stockholm!

Supporttekniker med firstline ansvar sökes till spännande bolag i Stockholm!

Trivs du med struktur och ordning och vill arbeta med support? Har du dessutom ett tekniskt intresse eller tidigare erfarenhet av Microsoft SharePoint eller Office365? Då är du vår kandidat!

Dina arbetsuppgifter

I tjänsten som supporttekniker så kommer du vara firstline support mot företagets kunder som använder sig av deras digitala arbetsplatsprodukt Omnia. Omnia är en produktsvit och levereras med intranät, dokumenthantering och kvalitetsledningssystem. Produkten installeras i Microsoft Azure och bygger delvis på Microsoft Office 365 och Sharepoint Online.
Som supporttekniker ingår du i ett team av tre tekniker i Stockholm. Teamet hanterar inkomna ärenden och löser allt som inte måste hanteras av produktorganisationens 2:nd line i Vietnam eller Kanada. Som Supporttekniker i Stockholm är man också en del av den lokala Omnialeveransen tillsammans med projektledare, produktimplementatatörer, förvaltningsledare och säljteam.

Exempel på arbetsuppgifter är
  • Ta emot incidenter och felsöka, samt återkoppla till kunden med lösning.
  • Svara på frågor om Omnia och Office 365 - främst SharePoint Online
  • Eskalera, följa upp och återkoppla på ärenden som har skickats vidare till 2:nd line
  • Logga förbättringsförslag från kunderna
  • Hjälpa till med innehållsarbete om kunden önskar
  • Hålla mindre utbildningsinsatser vid behov
  • Konfigurera produkten inom ramen för projekt och införsäljning
  • Hålla sig uppdaterad på nyheter och förändringar i produkten och inom Microsoft Office365 (det delar som är relevanta för den digitala arbetsplatsen)
  • Hålla sig uppdaterad på nya kunder och avtal
  • Hjälpa till vid "handover" från projekt till support
  • Rutinförbättringar. Det är viktigt att teamet utvecklas och att alla är delaktiga i att ständigt vässa teamets arbetssätt och bemötande hos kunderna
Du kommer få utbildning i produkten Omnia. Vår kund använder sig också av ett egenutvecklat ärendehanteringssystem som de utbildar dig i. Du kommer lära dig kundunika varianter av det produkter som levereras så du känner dig trygg i din roll som expert på Omnia. kunder kan komma att vara både små lokala företag som multinationella bolag. De gör det också enkelt att hålla sig uppdaterad på förändringar och nyheter i Microsoft Office365

Din profil

Skallkrav:
  • Gymnasiekompetens inriktning Data/it/ teknik.
  • Förståelse för dokumenthantering inom SharePoint
  • Goda kunskaper i Svenska & engelska i tal och skrift
Meriterande:
  • Erfarenhet av IT-branschen eller programvaruföretag
  • Högskolestudier inom teknik/systemvetenskap/ekonomi
  • Erfarenhet från support/helpdesk
Viktigast av allt är att du förstår vikten av att ge bra service och är ansvarstagande i dina arbetsuppgifter. Du kommer i den här rollen att vara företagets ansikte utåt och samarbeta mycket internt - därför är tydlig kommunikation och inställning a och o.

Villkor

Start: Januari 2020
Placeringsort: Stockholm
Omfattning: Heltid (8-17) Vikariat för föräldraledighet under ca 2år med möjlighet till anställning.

Vi behandlar ansökningar löpande, skicka in din redan idag!
Mer info
Kontaktperson Max Adsjö
Telefon 0722 31 18 78
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT, Service & Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 31 jan 2020 (7 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Letar du efter ett företag som värderar sina anställda? Då har du hittat rätt. Hos vår kund är det viktigt att du är stimulerad och har roligt, dina insatser gör skillnad! Företaget säljer Microsoftlösningar, aningen som paket eller som skräddarsydda lösningar utefter kundernas behov. Företaget är specialister inom sitt område och utgår alltid från inledande analyser och utredningar hos kunder, för att sedan kunna ge dem de maximala lösningarna. Intranät är företagets hemmaplan och i tjänsten som supportadministratör kommer du vara en del av ett team på omkring 50 drivna och duktiga medarbetare.
Kompetens utveckling är viktigt hos våran kund och de har regelbundna kompetensluncher för samtliga medarbetare samt att de har en årlig konferens med utbildningsfokus utomlands.
Deras kontor i norra Vasastan är trevlig, ljust och luftigt. De ordnas regelbudna sociala aktiviteter som AW:s, sommarfester och julfester. I flera år irad har de haft ett gäng som seglar Gotland runt tillsammans samt att de också åker på en årlig skidresatill Åre över en långhelg under vintern.
Mer information ges ut vid en intervju.

Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.