Student sökes som administrativ lagerarbetare till sommarjobb

Student sökes som administrativ lagerarbetare till sommarjobb

Letar du efter en deltidtjänst vid sidan av annan huvudsyssla? Tycker du dessutom att det låter spännande att blanda en lagertjänst med administrativt arbete?
Vi har tjänsten för dig - ansök redan idag!

Dina arbetsuppgifter

Som administrativ lagerarbetare hos vår kund kommer du att få arbeta tre förmiddagar, totalt 12 timmar, i veckan fördelat på måndag, onsdag och fredag för att få jämn spridning på ditt arbete. Ditt arbete kommer bestå av administrativt arbete exempelvis boka gods och redovisa produktflödet i ett lagersystem kombinerat med lagerarbete där du kommer att plocka och skicka gods. Du kommer att jobba nära lagerchefen som också kommer att vara din handledare under din inledande tid på företaget.

Din profil

Skallkrav:
  • Datorvana och kunskap i Officepaketet
  • Svenska i tal och skrift
  • Annan huvudsyssla om minst 50% som studier eller annat deltidsarbete
Meriterande:
  • Truckkort, starkt meriterande
  • Tidigare arbetslivserfarenhet av lager/logistik
Vi söker dig som har ett genuint intresse för lager och logistik, För att lyckas i rollen tror vi att du trivs med ett högt tempo samt att du är noggrann och gillar att kombinera administrativt arbete med kroppsligt lagerarbete. Vidare tror vi att du är en öppen och social person som gillar att hjälpa andra.

Villkor

Start: Omgående
Omfattning: Deltid 12h/v fram till 31/9
Arbetstid: måndag, onsdag, fredag ca 08-12
Ort: Stockholm

Urval sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Transport & Logistik, Administration & Ledning
Typ av anställning Deltid, Säsongsjobb, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 22 juni (4 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vår kund är ett av Nordens största brandskyddsföretag med huvudkontor i Stockholm och ca 100 anställa i Sverige. De har en heltäckande verksamhet inom brandskydd och brandsäkerhet med bland annat service och försäljning av brandsläckare, brandposter och fast släckanläggningar. Mer information om företaget ges vid ett eventuellt intervjutillfälle.

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.